Jump to content
Annons

klassiskt eller rock?  

9 röster

1. 1. klassiskt eller rock?

• funkar bäst som klassisk
      2
    • funkar bäst med rocksättning
      1
    • båda versionerna funkar
      5
    • funkar inte alls
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN:Genesis

ARTIST/GRUPP:Linus

GENRE:eh.. Jazz rock, klassiskt ?

LÅTLÄNGD:3.04, 4.16

KOMPOSITÖR:Linus

PRODUCENT:Linus

EV. MEDVERKANDE:Micke bas, Andreas Trummor

INSPELNINGSÅR:05, 04 (klassiska i höstas)

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.22 , 7.82

STATUS: Live version, klassisk version

LÅTLÄNK:

Hej!

Har en låt i två olika utföranden, undrar vilken som passar bäst alt. om båda versionerna funkar! 🙂 Är medveten om att stråkarna låter gnälliga men hey svårt att få plats med riktiga stråkar i mitt vardagsrum 🙂

Annons
Postat

Ah shit va bra!

Jag säger bara filmmusik. Niceiga ackord som 17. 🙂

Tycker dock att den klassiska version låter bäst även om det är coolt med rockversionen oxå. Rockversionen tenderar att bli lite enformig, det händer mer i den klassiska versionen. Det bästa med rockversione är ju dock att det är riktiga trummor och bas som dessutom är välspelade.

Bra jobbat!

Mvh / djonas

Edit: glömde säga att arpeggiomelodin påminner på nåt långsökt sätt om Jönssonligans temamelodi. 🙂

Postat

Väldigt snyggt!! Mycket nerv i detta och trioversionen får ett helt annat temperament

än den klassiska. Jag kan inte säga vilken som är "bäst". Ljudet är bättre och stereobilden snyggare på den klassiska, vilket försvårar jämförelsen. Tänkte först att det blir nog enformigt med arpeggion men jag tycker du varierar basgång, stråkar så snyggt att det håller för över fyra minuter. Kan mycket väl tänka mig att ha detta i MP3:an. Klar femma från min sida! 🙂

Postat

Man får tacka så mycket för den fina responsen, liveversionen är inspelad på en digitalporta med pianot i mono!

Den klassiska versionen är lite mera genomarbetad med ett bättre piano i stereo:)

Postat

Gillar rockversionen bäst, mest för att stråkarna som sagt låter lite billiga i den klassiska versionen. Plus att jag stendiggar basistens lir. Mycket inspirerande!

Postat

Aaahh det är helt klart snyggt i båda versionerna. Det känns inte riktigt färdigt dock. Man kan liksom ana en utveckling av temat. Antingen ändrade harmonier, ändrat tempo, en utbyggd melodistämma eller ett roligt sångarrangemang. Men grunden fungerar både som klassisk och som rokc. Är svag för det mer naturtrogna framförandet. Men man kan ju ta båda påsarna. Ett tema som återkommer först som klassiskt och sedan som rock med snygga sångpålägg. Typ Marillion on acid i ett trettonminuters epos med titeln "selfdestruction" eller något grandiost. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.