Jump to content
Annons

Vst plugins visas inte i Cubase

Recommended Posts

Executed (oregistrerad)
Postat

Hallå!

Har sökt runt nu lite men hittar inte lösningen på mitt problem.

Jag får inte upp mina vst plugins i cubase.

Jag har prövat att skapa en ny mapp och slänga in dom där,

men cubase vill inte lägga till dom. Jag har installerat om cubase.

Och jag har lagt till dom där cubase egna plugins ligger men nej...

Några tips på vad jag ska göra? 🙂

Annons
Postat

Hej Executed.

Jag är inget proffs eller så....men kika under Devices / plug-in information. och se till att alla önskade vst är förbockade.

Postat (redigerat)

På Devices > Plugin behöver du uppdatera så att Cubase hittar pluggarna, tror det står update eller ngt liknande. Du bör försäkra dig om att pathen (sökvägen) ligger med också, du hittar det på samma sida.

Tänk på att 32 och 64bitars plugin ska ligga i olika mappar också om detta är aktuellt för dig.

I allmänhet, det är alltid bra om du skriver en fråga om du talar om vilket cubase, vilket operativsystem, 32 eller 64bits pluggar etc så underlättar det att svara.

Redigerat av laban1
Executed (oregistrerad)
Postat

Har testat det som Kr-illo sa.

Laban1: det är 64 bits windows 7

Det har funkat tidigare, men efter att jag återställde datorn så har det gått åt h*lvete... 🙂

Executed (oregistrerad)
Postat

Jag har ett annat program oxå FL studio, och där får jag upp alla vst!

Postat (redigerat)

Har testat det som Kr-illo sa.

Laban1: det är 64 bits windows 7

Det har funkat tidigare, men efter att jag återställde datorn så har det gått åt h*lvete... 🙂

1.Pröva då det jag sa. 🙂

2. Även om du har W7 64bit kan pluggarna vara i 32 eller 64bitar och ska ligga i olika mappar.

Redigerat av laban1
Postat

Med mitt förra ljudkort, Steinbergs eget ur28m, så verkade drivrutinerna till det störa uppdateringsfunktionen på något sätt. Men om man avinstallerade drivrutinerna, uppdaterade VST-mappen och sen installerade ljudkortet igen, så funkade det.

Lite bökigt om man provar mycket pluggar, men annars är det ju en ok workaround.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.