Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag köpte ett Ludwig trumset 1994 som redan då var begagnat. Det kan säkert vara från 70 talet men jag har ingen aning. Jag slutade spela efter ett år men trumsettet har stått kvar på mitt pojkrum och samlat damm. Nu vill jag göra mig av med det men har ingen aning om vad man ska ta betalt.

Kan någon hjälpa mig?

Bifogar lite Bilder.

Pukorna är klädda med en vit film. Orginalfärgen är orange, jag vill minnas att säljaren sa oranga i ett kamoflage mönster, vilket jag också kan se i någon kant där orginalfärgen skymtar fram. Jag gissar att trumsettet är väldigt likt detta, tycker också många detaljer är väldigt lika mitt trumset.

http://www.vintagedr...ead.php?t=35298

Symbalerna vet jag inte så mycket om mer än att de är i mycket gott skick.

Sen har jag hardcase till alla pukor.

Jättetacksam om någon kan ge mig lite uppfattning.

post-36114-0-08599800-1384108610_thumb.jpg

post-36114-0-31527700-1384108611_thumb.jpg

post-36114-0-26898200-1384108615_thumb.jpg

post-36114-0-42556000-1384108734_thumb.jpg

post-36114-0-03449900-1384108789_thumb.jpg

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Enligt serienumren verkar det vara från -69. Det är ju lite lustigt att virveln har den nyare loggan, medan stommen har keystone-loggan. De bytte dock just -69, så det är ju inte alls orimligt att de är köpta i en affär tillsammans samtidigt antar jag.

Vad det är värt har jag dessvärre ingen koll på, men det kanske hjälper lite att få ett datum. Jag skulle tippa på 10-15 000 eller så. Om jag inte ser fel så borde bara virveln om den är i bra skick och låter bra kunna gå för mellan 3 och 5 papp. Blev lite förvånad av inlägget ovanför mig, då jag max skulle ge en tia för en sån cymbal, men det kanske finns intressenter!

Sen är det väl som med alla vintage-prylar att smådetaljerna gör lite orimligt stor skillnad i värdet. Om delar är utbytta osv. Har du t ex kvar alla skruvar och sargen till golvpukans underskinn? Att de inte har sin originalfinish kan nog påverka mycket också, och jag kan tänka mig att det påverkar klangen en hel del att sätta på ett extra lager plastfilm.

Well, som sagt, inga raka svar, men du kanske får lite mer kött på benen inför försäljningen iaf - många bäckar små!

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.