RonnyF Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Hej. Jag köpte ett Ludwig trumset 1994 som redan då var begagnat. Det kan säkert vara från 70 talet men jag har ingen aning. Jag slutade spela efter ett år men trumsettet har stått kvar på mitt pojkrum och samlat damm. Nu vill jag göra mig av med det men har ingen aning om vad man ska ta betalt. Kan någon hjälpa mig? Bifogar lite Bilder. Pukorna är klädda med en vit film. Orginalfärgen är orange, jag vill minnas att säljaren sa oranga i ett kamoflage mönster, vilket jag också kan se i någon kant där orginalfärgen skymtar fram. Jag gissar att trumsettet är väldigt likt detta, tycker också många detaljer är väldigt lika mitt trumset. http://www.vintagedr...ead.php?t=35298 Symbalerna vet jag inte så mycket om mer än att de är i mycket gott skick. Sen har jag hardcase till alla pukor. Jättetacksam om någon kan ge mig lite uppfattning.
Top Floor Studios Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Gå in på forumet drummersunited.se och fråga. Där finns en person som garanterat kan ge dig en väldigt exakt värdering, plus att det kan bli en trevlig diskussion på ett trevligt forum.
JohnRick Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Kan även rekommendera http://www.drummerworld.com/forums/forumdisplay.php?f=14 Om du har Paiste 2002 i felfritt skick bör du iaf inte släppa dem alltför billigt. Har gjorts i en del olika upplagor sedan 1971, men hålls generellt som professionella cymbaler (läs:ej budget).
mimla Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Enligt serienumren verkar det vara från -69. Det är ju lite lustigt att virveln har den nyare loggan, medan stommen har keystone-loggan. De bytte dock just -69, så det är ju inte alls orimligt att de är köpta i en affär tillsammans samtidigt antar jag. Vad det är värt har jag dessvärre ingen koll på, men det kanske hjälper lite att få ett datum. Jag skulle tippa på 10-15 000 eller så. Om jag inte ser fel så borde bara virveln om den är i bra skick och låter bra kunna gå för mellan 3 och 5 papp. Blev lite förvånad av inlägget ovanför mig, då jag max skulle ge en tia för en sån cymbal, men det kanske finns intressenter! Sen är det väl som med alla vintage-prylar att smådetaljerna gör lite orimligt stor skillnad i värdet. Om delar är utbytta osv. Har du t ex kvar alla skruvar och sargen till golvpukans underskinn? Att de inte har sin originalfinish kan nog påverka mycket också, och jag kan tänka mig att det påverkar klangen en hel del att sätta på ett extra lager plastfilm. Well, som sagt, inga raka svar, men du kanske får lite mer kött på benen inför försäljningen iaf - många bäckar små!
Superfly Postat 16 december 2013 Postat 16 december 2013 Kolla vad är för finnish under. Finns ju par Orange som är oerhört eftertraktade. Eller sälj über billigt till mig
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.