Jump to content
Annons

Schyssta Presets att lägga ihop?

Recommended Posts

Maus (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjenare, har fått ihop en bra melodi nu men vet verkligen inte vad jag ska ha lägga ihop för presets för att få det att låta som en skön house melodi. Har testat ganska mycket men jag blir aldrig riktigt nöjd. Jag kör på Massive, Nexus och Sylenth som synthar, så om ni har nå tips på några presets att lägga ihop, t.ex 3-4 stycken som låter bra tillsammans får ni gärna dela med er av vad dem presetserna heter och i vilken synth det är 🙂

Redigerat av Gäst
Annons
Maus (oregistrerad)
Postat

Då har du mkt gemensamt med den här typen:

http://forum.studio....r/#entry1513150

Haha ojdå, märkligt.. Men jag undrar mer vad för presetsbanks och preset (inte synthar) man ska använda tillsammans för att få ett bra ljud?

Postat

Det är egentligen något som bara du själv kan avgöra genom att testa och lyssna. Att någon annan tycker att något visst låter bra, är ju ingen garanti för att du gillar det - och det är ju din låt...

Experimentera, helt enkelt. Du kanske hittar kombinationer som ingen har tänkt på - och som du inte hade testat alls om du fick tips om vad du "ska" göra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.