Jump to content
Annons

Isa one med Babyface (eller annat ljudkort)

Recommended Posts

Jocke Rönnqvist (oregistrerad)
Postat

Hej,

Jag ska skaffa en Focusrite ISA One (tror jag om det inte blir en 2:a 🙂

Jag har en fundering angående inkoppling och omvandling. Lönar det sig att skaffa ett ad-kort för att koppla in i ett babyface digitalt istället för att gå via babyfacets analogingång?

Skulle kännas lite konstigt att gå via en dyrare preamp in i en billigare och slutligen omvandling till digital signal...

Här är preamp och kort:

http://www.thomann.de/se/focusrite_isa_one_digital.htm

Annons
Postat

Ingen som har någon synpunkt?

Postat

Näe skulle jag säga spontant utan att ha testat. Babyface är ju ett eget ljudkort med egen AD.

Postat

Ok, tack för svar. Som jag tänkte var att jag då passerar babyfacets preamp också.

pme (oregistrerad)
Postat

Det är inte självklart att det blir bra. Ingången på babyfacet har hög impedans, högre än optimal. Så det beror lite på vad för preamp man kopplar in. ISA one/two har inte samma utgång som original ISA. Originalet har transformator. Och då kan man ganska lätt få missmatch. Men det är enkelt fixat, en motstånd på 1KOhm i parallell så är saken klar. Det går naturligtvis att tillämpa detta även om man inte en transformator på utgången.

Postat

Ok, så i det här fallet så bör det fungera? Inte tänkt på att man behöver impedansanpassa preamps med ljudkort. Hur är det tänk att man ska göra annars, line in? Är det inte vanlig med olika impedansen där också?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.