Jocke Rönnqvist (oregistrerad) Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 Hej, Jag ska skaffa en Focusrite ISA One (tror jag om det inte blir en 2:a đ Jag har en fundering angĂ„ende inkoppling och omvandling. Lönar det sig att skaffa ett ad-kort för att koppla in i ett babyface digitalt istĂ€llet för att gĂ„ via babyfacets analogingĂ„ng? Skulle kĂ€nnas lite konstigt att gĂ„ via en dyrare preamp in i en billigare och slutligen omvandling till digital signal... HĂ€r Ă€r preamp och kort: http://www.thomann.de/se/focusrite_isa_one_digital.htm
Jocke Rönnqvist (oregistrerad) Postat 9 november 2013 Postat 9 november 2013 Ingen som har nÄgon synpunkt?
hegobald Postat 9 november 2013 Postat 9 november 2013 NÀe skulle jag sÀga spontant utan att ha testat. Babyface Àr ju ett eget ljudkort med egen AD.
Jocke Rönnqvist (oregistrerad) Postat 9 november 2013 Postat 9 november 2013 Ok, tack för svar. Som jag tÀnkte var att jag dÄ passerar babyfacets preamp ocksÄ.
pme (oregistrerad) Postat 9 november 2013 Postat 9 november 2013 Det Àr inte sjÀlvklart att det blir bra. IngÄngen pÄ babyfacet har hög impedans, högre Àn optimal. SÄ det beror lite pÄ vad för preamp man kopplar in. ISA one/two har inte samma utgÄng som original ISA. Originalet har transformator. Och dÄ kan man ganska lÀtt fÄ missmatch. Men det Àr enkelt fixat, en motstÄnd pÄ 1KOhm i parallell sÄ Àr saken klar. Det gÄr naturligtvis att tillÀmpa detta Àven om man inte en transformator pÄ utgÄngen.
Jocke Rönnqvist (oregistrerad) Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Ok, sĂ„ i det hĂ€r fallet sĂ„ bör det fungera? Inte tĂ€nkt pĂ„ att man behöver impedansanpassa preamps med ljudkort. Hur Ă€r det tĂ€nk att man ska göra annars, line in? Ăr det inte vanlig med olika impedansen dĂ€r ocksĂ„?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.