Jump to content
Annons

Isa one med Babyface (eller annat ljudkort)

Recommended Posts

Jocke Rönnqvist (oregistrerad)
Postat

Hej,

Jag ska skaffa en Focusrite ISA One (tror jag om det inte blir en 2:a 🙂

Jag har en fundering angÄende inkoppling och omvandling. Lönar det sig att skaffa ett ad-kort för att koppla in i ett babyface digitalt istÀllet för att gÄ via babyfacets analogingÄng?

Skulle kÀnnas lite konstigt att gÄ via en dyrare preamp in i en billigare och slutligen omvandling till digital signal...

HÀr Àr preamp och kort:

http://www.thomann.de/se/focusrite_isa_one_digital.htm

Annons
Postat

Ingen som har nÄgon synpunkt?

Postat

NÀe skulle jag sÀga spontant utan att ha testat. Babyface Àr ju ett eget ljudkort med egen AD.

Postat

Ok, tack för svar. Som jag tÀnkte var att jag dÄ passerar babyfacets preamp ocksÄ.

pme (oregistrerad)
Postat

Det Àr inte sjÀlvklart att det blir bra. IngÄngen pÄ babyfacet har hög impedans, högre Àn optimal. SÄ det beror lite pÄ vad för preamp man kopplar in. ISA one/two har inte samma utgÄng som original ISA. Originalet har transformator. Och dÄ kan man ganska lÀtt fÄ missmatch. Men det Àr enkelt fixat, en motstÄnd pÄ 1KOhm i parallell sÄ Àr saken klar. Det gÄr naturligtvis att tillÀmpa detta Àven om man inte en transformator pÄ utgÄngen.

Postat

Ok, sĂ„ i det hĂ€r fallet sĂ„ bör det fungera? Inte tĂ€nkt pĂ„ att man behöver impedansanpassa preamps med ljudkort. Hur Ă€r det tĂ€nk att man ska göra annars, line in? Är det inte vanlig med olika impedansen dĂ€r ocksĂ„?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.