Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej gott folk!

Skulle gÀrna fÄ lite kretik/feedback pÄ tvÄ lÄtar jag gjort.

Producerat i cirka 1 Ă„r nu och kör med Fl studio 🙂

" data-controller="core.front.core.autosizeiframe" data-embedId='7b8defa4263786fd47e59c0016d5aa96' allowfullscreen=''>

OBS: Kunde inte starta ett Àmne dÀr det stod lÄtkritik

https://soundcloud.com/lucasall/lucas-all/s-VbR5M

Annons
Postat

Vi (Iallafall jag) kan inte se lĂ„tarna 🙂 Det stĂ„r att det Ă€r nĂ„got fel 🙂 Eller Ă€r det lĂ„ten Iris du frĂ„gar feedback över ?

Postat

Vad jag tycker om Iris i sig sÄ tycker jag att den Àr skit grym faktiskt! Tycker att den lÄter profissionell! (stavning?).

Jag la mĂ€rke till nĂ„gra saker ''jag'' hade velat ha 🙂

Men kom ihĂ„g att jag Ă€r en mer nybörjare Ă€n dig pĂ„ att producera osv. Jag hĂ„ller pĂ„ och lĂ€r mig ocksĂ„ men jag har lyssnat pĂ„ en hel del house 🙂 SĂ„ jag Ă€r ingen riktigt kunnig person. Bara enligt mina Ă„sikter 🙂

Droppet tycker jag att det ska vara lite mer smask (tryck) i som jag sÄg en hade kommenterat pÄ soundcloud ocksÄ.

Jag Àr helt kÀr i slingan, det kÀnns lite som att den Àr lite lite dyster i början men sen gÄr den över till typ solsken och glada saker, typ Wöwöwööw OWOWOW Shit ! Jag Àlskar det.

Men sen sista droppet vid 03.55 sÄ gillar jag inte sjÀlva swich ljudet i droppet. PÄ nÄgot sÀtt kÀnner jag och hör att det blir nÄgon sorts fel takt.

Men sen tycker jag att sjĂ€lva bryggan, introt, buildup och alla dessa olika stegen Ă€r vĂ€ldigt bra tycker jag. Jag tycker att dessa lĂ„tar Ă€r otroligt bra för nĂ„gon som inte hĂ„llt pĂ„ sĂ„ lĂ€nge. Som jag inte vet men antagligen tror 🙂

Tack Ă„ Ă„ter igen nice work! Keep it up! /Marcus, 16 Ă„r 🙂

Postat

Vad jag tycker om Iris i sig sÄ tycker jag att den Àr skit grym faktiskt! Tycker att den lÄter profissionell! (stavning?).

Jag la mĂ€rke till nĂ„gra saker ''jag'' hade velat ha 🙂

Men kom ihĂ„g att jag Ă€r en mer nybörjare Ă€n dig pĂ„ att producera osv. Jag hĂ„ller pĂ„ och lĂ€r mig ocksĂ„ men jag har lyssnat pĂ„ en hel del house 🙂 SĂ„ jag Ă€r ingen riktigt kunnig person. Bara enligt mina Ă„sikter 🙂

Droppet tycker jag att det ska vara lite mer smask (tryck) i som jag sÄg en hade kommenterat pÄ soundcloud ocksÄ.

Jag Àr helt kÀr i slingan, det kÀnns lite som att den Àr lite lite dyster i början men sen gÄr den över till typ solsken och glada saker, typ Wöwöwööw OWOWOW Shit ! Jag Àlskar det.

Men sen sista droppet vid 03.55 sÄ gillar jag inte sjÀlva swich ljudet i droppet. PÄ nÄgot sÀtt kÀnner jag och hör att det blir nÄgon sorts fel takt.

Men sen tycker jag att sjĂ€lva bryggan, introt, buildup och alla dessa olika stegen Ă€r vĂ€ldigt bra tycker jag. Jag tycker att dessa lĂ„tar Ă€r otroligt bra för nĂ„gon som inte hĂ„llt pĂ„ sĂ„ lĂ€nge. Som jag inte vet men antagligen tror 🙂

Tack Ă„ Ă„ter igen nice work! Keep it up! /Marcus, 16 Ă„r 🙂

JĂ€vlar tack sĂ„ mycket man!! uppskatts som fan, hĂ„ller med dig om att trycket skulle varit lite högre pĂ„ droppet, kĂ€nns lite som det bara kommer nu nĂ€r jag lyssnar. Tackför feedbacken uppskattas! Keep it up 🙂
Postat

Hej!

Och en till sak, du verkar ju behÀrska mastringen, iaf frÄn det man hör frÄn slut produkten. Du gör samma (inte fel musikaliskt sett kanske men struktur fel, kanske man kan sÀga.) som jag. Man blir för kÀr i melodin och lÀgger upp den om och om igen efter varann och glömmer bort att skapa intresse och ariation, dvs nÄnting att vÀnta tills allt brakar loss och allt blir över ens egen förvÀntan. I musik finns inga fel, ens egen musik bestÄr av drömmar, idér, inspiration.

- Alla kan skapa musik.

Postat

Hej!

Och en till sak, du verkar ju behÀrska mastringen, iaf frÄn det man hör frÄn slut produkten. Du gör samma (inte fel musikaliskt sett kanske men struktur fel, kanske man kan sÀga.) som jag. Man blir för kÀr i melodin och lÀgger upp den om och om igen efter varann och glömmer bort att skapa intresse och ariation, dvs nÄnting att vÀnta tills allt brakar loss och allt blir över ens egen förvÀntan. I musik finns inga fel, ens egen musik bestÄr av drömmar, idér, inspiration.

- Alla kan skapa musik.

Riktigt bra sagt! HÄller med dig om de punkterna ocksÄ!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.