Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Besökte mina gamla födelsetrakter i somras (Nybro) ... Och med tanke på att jag spelar i ett cyber-band som heter Hellvalla Burn (av och med Studio Forum-medlemmar), så måste det ju bara medges att den här bilden är helt jävla underbar!

Snacka om antonym ... 😄

kristvallabrunn.jpg

Annons
Postat

Hähä, Valle stammar från Nybban alltså. Stenhårt! Kan se en tanig knatte-Valle ställa sig på tå och lägga upp händerna på disken hos Nonnes och säga;

"Hörru! Hiva ner en BOSS DS-1:a fort som fan! Jag ska bli rockstjärna!"

😛

Skön bild, Valle 😄

Postat

Jag tror han åkte tåget in till kalmar o hängde på Rylanders musikaffär... 🙂

Aaah, Rylanders. Där har man hängt några gånger... Good times all around 🥰

Postat

Haha, det är helt sjukt. Har faktiskt tänkt på precis den skylten och gjort samma association - men innan jag visste att du kom från Nybro. Galet.

Skillnaden är att jag har sett skylten från Läckeby - där jag är född 🙂

Kör hårt och ha det!

.björn.

Postat

Ja, hela gymnasiet.

Samma här.

Det var väldigt vad mycket (f d?) smålänningar som kryper fram här. Asnajs ju! 😄

Postat

Rent spontant känner jag att det är dax för ett namnbyte! 😉

Postat

Det var väldigt vad mycket (f d?) smålänningar som kryper fram här. Asnajs ju! 😄

Jodå, proud smaulänning! Även om jag idag ser mig som en typisk skåning så finns mitt hjärta kvar i Småland; jag älskar dess natur. Och varje gång jag besöker mina kusiner i Lindås/Emmaboda förvandlas jag inte bara till mitt sinne, utan även till min dialekt (som finns kvar där trots att jag lämnade Nybro för Helsingborg när jag var sju). Min fru brukar göra sig lustig över det där ...

Rent spontant känner jag att det är dax för ett namnbyte! 😉

Hellvalla Brunn, då. Så har vi tjingat in även på Blekinge och dess Ronneby Brunn! Eller, vad fan, varför inte Kristi Hellvalla?

😄

Postat

Kassettporta, jo, kolla bilden i första posten. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.