Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Besökte mina gamla födelsetrakter i somras (Nybro) ... Och med tanke pÄ att jag spelar i ett cyber-band som heter Hellvalla Burn (av och med Studio Forum-medlemmar), sÄ mÄste det ju bara medges att den hÀr bilden Àr helt jÀvla underbar!

Snacka om antonym ... 😄

kristvallabrunn.jpg

Annons
Postat

HÀhÀ, Valle stammar frÄn Nybban alltsÄ. StenhÄrt! Kan se en tanig knatte-Valle stÀlla sig pÄ tÄ och lÀgga upp hÀnderna pÄ disken hos Nonnes och sÀga;

"Hörru! Hiva ner en BOSS DS-1:a fort som fan! Jag ska bli rockstjÀrna!"

😛

Skön bild, Valle 😄

Postat

Jag tror han Ă„kte tĂ„get in till kalmar o hĂ€ngde pĂ„ Rylanders musikaffĂ€r... 🙂

Aaah, Rylanders. DĂ€r har man hĂ€ngt nĂ„gra gĂ„nger... Good times all around đŸ„°

Postat

Haha, det Àr helt sjukt. Har faktiskt tÀnkt pÄ precis den skylten och gjort samma association - men innan jag visste att du kom frÄn Nybro. Galet.

Skillnaden Ă€r att jag har sett skylten frĂ„n LĂ€ckeby - dĂ€r jag Ă€r född 🙂

Kör hÄrt och ha det!

.björn.

Postat

Ja, hela gymnasiet.

Samma hÀr.

Det var vĂ€ldigt vad mycket (f d?) smĂ„lĂ€nningar som kryper fram hĂ€r. Asnajs ju! 😄

Postat

Rent spontant kĂ€nner jag att det Ă€r dax för ett namnbyte! 😉

drloop (oregistrerad)
Postat

Jezuz! 🙂

Postat

Det var vĂ€ldigt vad mycket (f d?) smĂ„lĂ€nningar som kryper fram hĂ€r. Asnajs ju! 😄

JodĂ„, proud smaulĂ€nning! Även om jag idag ser mig som en typisk skĂ„ning sĂ„ finns mitt hjĂ€rta kvar i SmĂ„land; jag Ă€lskar dess natur. Och varje gĂ„ng jag besöker mina kusiner i LindĂ„s/Emmaboda förvandlas jag inte bara till mitt sinne, utan Ă€ven till min dialekt (som finns kvar dĂ€r trots att jag lĂ€mnade Nybro för Helsingborg nĂ€r jag var sju). Min fru brukar göra sig lustig över det dĂ€r ...

Rent spontant kĂ€nner jag att det Ă€r dax för ett namnbyte! 😉

Hellvalla Brunn, dÄ. SÄ har vi tjingat in Àven pÄ Blekinge och dess Ronneby Brunn! Eller, vad fan, varför inte Kristi Hellvalla?

😄

Postat

Kassettporta, jo, kolla bilden i första posten. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.