Valle Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Besökte mina gamla födelsetrakter i somras (Nybro) ... Och med tanke på att jag spelar i ett cyber-band som heter Hellvalla Burn (av och med Studio Forum-medlemmar), så måste det ju bara medges att den här bilden är helt jävla underbar! Snacka om antonym ... 😄
guranisten Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Hälsa Thompa att han måste öva på sina paradidllar 😉
CHAE Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Hähä, Valle stammar från Nybban alltså. Stenhårt! Kan se en tanig knatte-Valle ställa sig på tå och lägga upp händerna på disken hos Nonnes och säga; "Hörru! Hiva ner en BOSS DS-1:a fort som fan! Jag ska bli rockstjärna!" 😛 Skön bild, Valle 😄
Kassettporta Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Jag tror han åkte tåget in till kalmar o hängde på Rylanders musikaffär... 🙂
CHAE Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Jag tror han åkte tåget in till kalmar o hängde på Rylanders musikaffär... 🙂 Aaah, Rylanders. Där har man hängt några gånger... Good times all around 🥰
Björn Olsberg Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Haha, det är helt sjukt. Har faktiskt tänkt på precis den skylten och gjort samma association - men innan jag visste att du kom från Nybro. Galet. Skillnaden är att jag har sett skylten från Läckeby - där jag är född 🙂 Kör hårt och ha det! .björn.
Top Floor Studios Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Aaah, Rylanders. Där har man hängt några gånger... Good times all around 🥰 Ja, hela gymnasiet.
CHAE Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Ja, hela gymnasiet. Samma här. Det var väldigt vad mycket (f d?) smålänningar som kryper fram här. Asnajs ju! 😄
Hellpig Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Rent spontant känner jag att det är dax för ett namnbyte! 😉
Kassettporta Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 (redigerat) Kristvalla burn?🙂 Redigerat 4 november 2013 av Kassettporta
Valle Postat 4 november 2013 Trådstartare Postat 4 november 2013 Det var väldigt vad mycket (f d?) smålänningar som kryper fram här. Asnajs ju! 😄 Jodå, proud smaulänning! Även om jag idag ser mig som en typisk skåning så finns mitt hjärta kvar i Småland; jag älskar dess natur. Och varje gång jag besöker mina kusiner i Lindås/Emmaboda förvandlas jag inte bara till mitt sinne, utan även till min dialekt (som finns kvar där trots att jag lämnade Nybro för Helsingborg när jag var sju). Min fru brukar göra sig lustig över det där ... Rent spontant känner jag att det är dax för ett namnbyte! 😉 Hellvalla Brunn, då. Så har vi tjingat in även på Blekinge och dess Ronneby Brunn! Eller, vad fan, varför inte Kristi Hellvalla? 😄
Kassettporta Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Finns det inte ett ställe som heter kristvalla brunn?
Hellpig Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Kassettporta, jo, kolla bilden i första posten. 🙂
Top Floor Studios Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Samma här. Det var väldigt vad mycket (f d?) smålänningar som kryper fram här. Asnajs ju! 😄 Farligt. Slutar med att det visar sig att vi kände varandra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.