Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle behöva en auto tune effekt... finns det några bra som är gratis?

Annars vad ska man köpa?? en hårdvaure grej eller en mjukvara?

Hej hopp!!

Annons
Postat

De pluggar jag känner till är Auto Tune och Melodyne. Det finns väl demoversioner på båda som du kan testa om du vill.

Antares Auto Tune finns ju i hårdvaruformat också. Vet inte hur det är med Melodyne.

Postat

Det finns någon budgetvariant från OBerheim, som heter OB-Tune om jag inte kommer ihåg fel. Den bygger på en lite äldre version av Autotune, men är också mycket billigare...

Snart kommer även Celemony Uno, som är en 1-kanals Melodyne, för en relativt billig peng (om förhandsbeskeden stämmer...). Den är säkert värd att vänta på om det inte är panikläge just nu...

• 2 veckor senare...
Postat

Fanns det inte nån som hette nåt i stil med "RBC Audio Tweaker" eller nåt sånt? Det var nån svensk kille som hade gjort en plug. Hade lite "formant-filter" och annat kul så man kunde köra chipmunks etc.

Jag letar...

Postat

Akai har en snorbillig autotune som du kan beställa från Thormann för några hundralappar om jag inte har helt fel..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.