Charlie78 Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 Tjäääna. Väldigt ödmjuk förstapost nu.... Jag behöver hjälp med att konvertera en ptx fil till ptf. Jag har bara tillgång till protools nio och får inte tag i inspelningsteknikern som skapade ptx:en. Kan någon vänlig själ PM:a mig så dropboxar jag den till dig. Tack på förhand
jsrecording (oregistrerad) Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Hej, skulle tyvärr tro att du behöver PT 10 (11) och gå till file, save copy in, välj session format 7- 9 sessino och övriga inställningar. //Jörgen
Naymari Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Skicka över den så kan jag konvertera den åt dig!
Charlie78 Postat 2 november 2013 Trådstartare Postat 2 november 2013 Hej, skulle tyvärr tro att du behöver PT 10 (11) och gå till file, save copy in, välj session format 7- 9 sessino och övriga inställningar. //Jörgen Tack för svaret Jörgen. Jag vet. Jag skulle behöva någon som gör detta åt mig. Laddar hem projectfilen, konverterar och sedan skickar tillbaka den som ptf.
Charlie78 Postat 2 november 2013 Trådstartare Postat 2 november 2013 Skicka över den så kan jag konvertera den åt dig! Tack PM skickat!
jsrecording (oregistrerad) Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Läste inte ordentligt:) Får du inte hjälp av Naymari så hör av dig. //Jörgen
Charlie78 Postat 2 november 2013 Trådstartare Postat 2 november 2013 Läste inte ordentligt:) Får du inte hjälp av Naymari så hör av dig. //Jörgen Tackar!
ralleman Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Hallå där! Jag sitter i samma sits som Charlie. Har precis spelat trummorna till en platta i en studio med Pro Tools 10, tog för givet att det skulle gå att öppna i mitt gamla Pro Tools 8-system. Ack så fel jag hade. Någon som har lust att hjälpa en man i nöd? Tack!
ralleman Postat 3 februari 2014 Postat 3 februari 2014 Löste det själv genom att ladda ner Pro Tools 11-trial och konvertera filerna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.