Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjaa

jag har en röd Hagström viking. Har googlat och det ser precis ut som en Hagström Viking IN.

Den är i riktigt fint skick, ser ut som ny, men portarna måste bytas för att de sprakar som fan i kabelintaget och i volymknapparna. Enligt en kille i en musikaffär så var det en nytillverkad Hagström men enligt mina forskningar så verkar det som att den är från 79.. Men om den skulle vara från 79 så bör väl ändå gitarren vara mer nött utseendemässigt om portarna är slut? kan någon hjälpa att datera min Hagström?!

Gitarren har serienummer: 53 055096

Annons
Postat (redigerat)

Nyare Hagström är väl byggda i Asien nånstans. Och gamla "äkta" i Älvdalen, det borde stå made in sweden eller nåt sånt på en svensk.

När la Hagström ner fabriken i Sverige föresten?

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Killen jag köpte den av hade ialla fall köpt den på Hagströmmuseet i Älvdalen runt 2007.. Men tyvärr är han död så kan inte fråga han om gitarren..:/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.