Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är lite inne på att köpa ett analogt reverb. Ska ha det till ambient men också mer vanligt så som trummor och så.

Såg den här:

Nån som har några förslag? Den kostar 4500. Kan man få bättre för d priset? Kan man kanske hitta något billigare?

Annons
Postat

Hur menar du med analogt? för det du länkar till är inte analogt....

De enda analoga reverben jag kan komma på är plåt och fjäderreverb....och riktig akustik då kanske.

Men syftar du på att det skall vara en extern burk och inte en plugin, så finns det nog väldigt mkt mer att välja på.

Postat

Jag vet inte hur bra nya Lexicon-burkar står sig jämfört med äldre. Själv har jag ett MX200 i racket som jag mest använder för att någon som sjunger in ska kunna få reverb i sin lyssning. Tycker det låter alldeles utmärkt.

Det har två "motorer" (d v s, man kan köra två effekter samtidigt), kostar under 2000 kr nytt och går dessutom att koppla in med USB-sladd till datorn så att man kan använda det som VST-plugin om man nu skulle vilja det.

Postat

Jag har även sen många år ett enklare TC300 nånting i liveracken. Det har också två "motorer" så jag kan köra in en send till delay o en till reverb, ut kommer delay + stereoreverb då. Det låter bra på lite längre reverb, med det ambiensreverb som finns i den låter inte alls bra. Läste nånstans att det kostar mera krut att få till kortare reverb o ambiensljud än längre.

Mitt Lexicon MPX1 har ett fantastiskt rumsreverb bla. Nackdel är att det inte är lika lätt att hitta i menyerna som i TC-burken, den har inga menyer alls.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.