Jump to content
Annons

finns de nån enkel ljudisolering av lägenhet ovanpå golv neråt

Recommended Posts

rasmus2000 (oregistrerad)
Postat

Hej jag undrar om de finns något enkelt sätt att ljudisolera ovanpå ett golv alltså så man slipper bryta upp golvet och lägga in ljudisolering under.

Exempelvis någon matta, plåt, skiva man bara kan lägga ovanpå golvet?

De jag behöver isolera mot är ljud som görs av min skrivbords stols hjul så ingen dunka dunka musik direkt men grannen stör sig på dessa ljud. Några ider 🙂? tacksamm för svar.

/MVH rasmus

Annons
Postat

Rent spontant kan jag tycka att din granne begär lite väl mycket. Bor man i lägenhet får man räkna med vissa ljud. Fast du kanske arbetar vid skrivbordet nattetid? Nå, till saken. Det finns mattor att köpa för detta ändamål även om deras främsta funktion är att skydda golvet mot slitage. Du kan även kolla möjligheten att byta hjul på din stol. Det finns mjukare som borde låta mindre.

• Gilla 1
Postat

Jag håller med ovan talare. Känns rätt sjukt att grannen ska anmärka på sådana saker. Vissa är så överdrivet känsliga att det i sig också är ett störningsproblem, så kanske är det din granne som är problemet och inte du.

Postat

Ok, då är det mer rimligt att grannen klagar. Mjuka hjul kommer nog hjälpa en del. IKEA:s golvskydd not so much. Gjorde en snabb sökning men hittade inget på rak arm men jag tänker mig att det bör finnas mattor med lite mer tygkänsla som suger upp åtminstone lite ljud.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.