carlino Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 (redigerat) LÅTNAMN:Orient by notion ARTIST/GRUPP:Linus GENRE:eh.. Jazz rock ? LÅTLÄNGD:4.43 KOMPOSITÖR:Linus PRODUCENT:Linus EV. MEDVERKANDE:Micke bas, Andreas Trummor INSPELNINGSÅR:05 FORMAT: mp3 STORLEK: 8.6 MB STATUS: Live version LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hej hallå! En låt med mitt band inspelad på en korgdigital porta och JJ labs mick set för 2000:- i en källare i trångsund 🙂 Live version, gura saknas på denna inspelning. Är intresserad att veta om denna typ av musik går hem i stugorna i detta århundrade? Redigerat 29 mars 2005 av carlino
Reason Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Låter som om de skulle kunna varit någon låt från Chick Corea's "My Spanish Heart" platta. Inget jag lyssnar på idag, men väldigt bra framfört 🙂
carlino Postat 29 mars 2005 Trådstartare Postat 29 mars 2005 Jag måste erkänna att chick har varit en stor insperationskälla för mitt spel när jag yngre 🙂
Nad Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 (redigerat) Kör så det ryker! Härligt befriande med folk som vågar/vill göra vad de känner för. Lite jusste gura skulle inte skada, men det låter mycket lovande det jag hör. Men Gud vad jag känner igen orgelpartiet!! Tv serie? Redigerat 29 mars 2005 av Nad Sylvan
carlino Postat 29 mars 2005 Trådstartare Postat 29 mars 2005 Lol, visst vi har med ett litet mission impossible stick i live versionen 😆 Gura skall läggas vid lägligt tillfälle..
djonas Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Jäkla vad det svänger men som sagt lite härlig guran hade ju inte skadat. 🙂 Mvh / djonas
Kill All Autotuner Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Fett ljud för att vara i en källare ! Trummorna låter som trummor ska göra ! Sväng och spelglädje , finfinfint .
The Mr Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Det här var riktigt tufft. Hmm, jag känner också igen orgelmelodin i mitten, bond kanske 🙂 Sitter och diggar som fan. Riktigt skönt trummljud måste jag säga! Rätt ner i min musiksamling! The Mr... 🙂
VacUm Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 aah! Vilken flashback man får.. Det är ju såhär det ska låta. Inte välpolerat med massa dyrigripsreverb och för mycket diskant. Skippa mission impossible-köret i mitten. Lite tjatigt nu, men antar att det löser sig med gitarren. Välspelat hursomhelst!
indi Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 väl spelat, spelar man så här så brukar det låta bra också, "det sitter i fingrarna"
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.