Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

är fruktansvärt dålig på det där med analogsyntar med arpegiator. behöver ha en riktig synt men vet inte vad man ska leta efter.

ge gärna tips på några man faktiskt kan få tag i. nya som gamla. är främst i behov av arpegiator men om det finns någon med filter i stil med

moog eller ms10 / 20 så är det att föredra!

edit: just det, jag är mer intresserad av sounden än att ha en fullstor klaviatur

Redigerat av red_house_painter
Annons
Postat

Har ingen av dom själv men någon i Korg Volca-serien kanske kan vara en rolig leksak då?

Nya analoga med arp/sequencer. Ingen klaviatur dock, bara "småknappar", men de tar midi vad jag vet.

Postat

Måste den vara analog? Duger VA?

Pris?

Arturias MiniBrute har en arpeggiator. Vissa säger att filtret kan ryta lite som i en MS-20. Och den är analog. Men monofon.

Har sett flera på marknaden för mellan 3000 och 4000:-.

Vad vill du låta som?

Det finns en del att hålla utkik efter.

Postat

jag gillar inte skärmar på grejer 😄

med analog menar jag nog mest att jag hellre rattar för hand och inte behöver ha tusen andra ljud. lättroddat vid reparation osv.

behöver kanske inte vara enklare för att det är analog. men som allt annat så känns det lite som att alla gör kreationer på tidigare modeller och då har det mesta varit analogt..?

jag tänker mer på storlek än pris faktiskt. men priset kan vara upp till 20000.

vad jag vill låta som.. den var svårare. jag gillar arpeggiatorn som grandaddy har men som sagt. jag tänker mest att denna synt ska vara ett ljudverktyg mer än en spelande synt. men jag vill inte behöva koppla in en extern keyboard för att kunna spela slingor, ljud eller arpeggion. den ska vara komplett.

jag har en logan string melody 2 och en roland sh2000 sedan innan. sh2000 är rolig men tunn. den har dock ingen arpeggiator heller så den används sällan.

Postat

Om du vill ha en arpeggiator och en helt ok synth så är nog MiniBruten ett bra alternativ för relativt lite pengar. Och den är "hands on". Låter som att det är en sådan du är ute efter.

Vend.se

Som jag förstår det så kan du använda dess arpeggiator för att styra andra analoga manicker. Den har även external audio in så du kan filtrera dina andra synthar genom den. Om du gillar karaktären vill säga.

Folk säljer av sina till höger och vänster känns det som. Tror jag rycker en själv.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.