Jump to content
Annons

Waves och deras prisutveckling


nilsemil

Recommended Posts

Jag gillar när piratade program får mig att senare köpa dom. Så var det med Waves för mig. Började använda i WinXP och sen saknade jag RenBass väldigt mycket och köpte på mig lite grand allteftersom.

Waves har börjat släppa en väldig massa jox, allt intresserar inte, men ofta låter grejorna fantastiskt. Numera slipper man dessutom iLoken.

De har kampanj på Horizon nu, 1299 dollar, och ännu billigare på Wavesuniverse.com

Vad tänker ni kring att de så ofta dumpar sina priser? Jag betalade igår ungefär 6000 kr för en bundle som jag tror mig minnas kostade åtminstone 30000-40000 för några år sen.

la denna med flit i datortråden, inte på pluggar för att fånga lite olika tankar.

/ e

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad tänker ni kring att de så ofta dumpar sina priser?

Att konsumenterna inte är så dumma huvudet, trots allt.

Jo, lite kanske, fast bara precis runt nyhetens behag.

Å andra sidan, man kan såklart klaga bäst man vill på de höga priserna (jag gör det). Men samtidigt hatten av för Waves som gång på gång lyckas överösa oss med sitt ögongodis. Deras marknadsföringstekniker borde exemplifieras i studi[e|o]-böckerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Valle på punkten att Waves har marknadsanpassat sin prissättning föt att konkurera med tillverkare som Brainworx, Slate etc.

Jag gillar det och håller med Nilsemil om att det titt som tätt pluppar ut något intressant från deras utvecklingsavdelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv köpte jag ett ljudkort för 6500 kr som efter ett halvår kostade 1500 spänn. Samtidigt lovade tillverkaren att de skulle fixa problemen med ljud som försvinner/knaster. Efter ett halvår till slutade kortet tillverkas och efter ett tag kom den sista drivrutinsuppdateringen utan fix för ljudproblemen. DEN prissänkningen gillade jag inte alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...