Jump to content
Annons

För-kompressor/limiter för sånginspelning


Bramzer

Recommended Posts

Att ta för givet att vuxna, förhoppningsvis normalbegåvade människor förstår att ett sådant uttalande har subjektiv grund ligger på en högre nivå än att - för att inte stöta sig med någon som inte eventuell uppfyller de kriterierna - använda sig av övertydliga pronomen, anser jag.

tyvärr

du uttryckte dig slarvigt och svepande

sen blev du upprörd över att någon tolkade dig fel

och nu försöker du vända det till att man borde tolkat dig rätt om man är normalbegåvad?

snyggt

det är ju iofs ditt problem om du vill använda svepande övergripande formuleringar när det egentligen enbart gäller dina egna högst personliga erfarenheter och preferenser - men det är ju då rätt opassande att hugga på nån som missuppfattar vad du menar och istället tolkar det du säger

men det är ju enklare att hela tiden vältra över ansvaret på mottagaren så slipper man ju själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du en bra budget så fungerar givetvis klassikerna riktigt bra. 1176, La2a, La3a, Distressor osv. Lindell har ju släppt en 1176 i 500 format som är riktigt billig. Men annars hade jag nog hållt mig undan de billigare alternativen och använt pluggar som t.ex Waves CLA bundle som låter mycket bra 🙂

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

tyvärr

du uttryckte dig slarvigt och svepande

sen blev du upprörd över att någon tolkade dig fel

och nu försöker du vända det till att man borde tolkat dig rätt om man är normalbegåvad?

snyggt

Jag vidhåller att övertydlighet är överflödigt i det här fallet. Om man lyckas misstolka mitt inlägg på det sättet du låtsas göra anser jag att det är upp till den personen att skärpa sig.

det är ju iofs ditt problem om du vill använda svepande övergripande formuleringar när det egentligen enbart gäller dina egna högst personliga erfarenheter och preferenser - men det är ju då rätt opassande att hugga på nån som missuppfattar vad du menar och istället tolkar det du säger

Du förstår ju inte att det inte kan vara något annat än "personliga erfarenheter och preferenser".

Även om man tolkar det på något annat sätt, som Nilsson gjorde, så kan man på sin höjd anklaga mig för megalomani men hur man än vrider och vänder på det så går det inte att påstå att jag formulerar mig fel - som du försöker dig på.

Det hade varit opassande att "hugga" om inte Nilsson gjort sig skyldig till samma "misstag", det är det som du har missat i din nobla ansats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vidhåller att övertydlighet är överflödigt i det här fallet. Om man lyckas misstolka mitt inlägg på det sättet du låtsas göra anser jag att det är upp till den personen att skärpa sig.

det är inte jag som misstolkar dig

jag bara förklarar för dig varför du blev misstolkad

det är ingen som bett dig vara övertydlig

jag anser det är upp till dig att skärpa dig om du vill kommunicera med andra människor på ett vettigt sätt

Det hade varit opassande att "hugga" om inte Nilsson gjort sig skyldig till samma "misstag", det är det som du har missat i din nobla ansats.

bravo

två fel gör ett rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...