Jump to content
Annons

För lågt ljud men ändå dist?

Recommended Posts

MajaNOfficial (oregistrerad)
Postat

Är 17-årig låtskrivare/musikproducent, och har Aspergers Syndrom. Jobbar med mitt första debutalbum själv.

Har problem när jag mixar i Logic Platinum 5.5 (2003) att ljudet alltid blir för lågt, lägger på en limiter men när jag höjer volymen på datormixern blir det ändå dist och rött.

Ska lämna in alla låtarna till en studiokille när allt är klart så det blir ordnat hoppas jag...

Annons
Postat

Ska du ändå lämna det så skippa limitern kanske?

Postat

Är 17-årig låtskrivare/musikproducent, och har Aspergers Syndrom. Jobbar med mitt första debutalbum själv.

Har problem när jag mixar i Logic Platinum 5.5 (2003) att ljudet alltid blir för lågt, lägger på en limiter men när jag höjer volymen på datormixern blir det ändå dist och rött.

Ska lämna in alla låtarna till en studiokille när allt är klart så det blir ordnat hoppas jag...

VIsst skippa limiter till att börja med, Kolla på mastern, den ska inte gå över 0, ska du skickat till mastring ska den inte gå över -6dBFS. Låter som du ska lämna in det till en studiokille tills du fått koll.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.