Terror Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Håller på att montera min akustikbehandling från GIK nu. Snabb fråga.. hur monterade ni deras diffusers, som är gjorda av frigolit? Limmade ni? och i så fall, vilket lim passar bäst?
theunknown Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Jag använde bara vanlig dubbelhäftande tejp. Enkel att sätta dit och enkel att ta bort. Köpte för 49 kr på k-rauta: http://www.k-rauta.se/pages/product.aspx?p=POWERSTRIPS%20LARGE%20DUBBELH%C3%84FTANDE&c=Tejp&category=Krauta23210%28Rautakesko%20Sweden%20Catalog%29&cat=K-Rauta%20Sweden%20VCatalog&pid=000000000501007412%28Rautakesko%20Sweden%20Catalog%29&PageSize=10 Sen kan jag väl tycka att deras frigolitdiffusers inte är världens bästa direkt. Inte riktigt samma klass som deras paneler. Men vad kan man förvänta sig av lite frigolit. Deras trädiffusorer ser mer intressant ut dock. Är lite sugen på en beställning..
Claes Holmerup Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Till frigolit (och akustikskum) ska du använda vattenbaserat lim, som exempelvis PL600, som finns på byggmarknaderna. Lösningsmedelsbaserat lim smälter materialet, så det är mindre kul... 😉
evilrocker Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Jag körde massor av dubbelhäftande tejp på mina som jag satte i taket, varenda en rasade ner... hehe, trummisen fick dom i huvudet under ett rep, från 3,5 meter. 😄
Terror Postat 22 oktober 2013 Trådstartare Postat 22 oktober 2013 hahaha. Ja de ska sättas på väggen, inte tak 🙂 Men jag kör med lim eller tejp. Köper båda och testar mig fram 🙂 tack så mkt!
hegobald Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Kontaktlim är uteslutet i alla fall.. Det smälter sönder frigoliten! Men jag funderar lite.. Hur kan man använda material av frigolit som akustikbehandling? Borde bara funka i höga frekvenser och med tanke på en massa luftbubblor i den plasten så borde det skapa nya problem?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.