Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jo det är så att jag och några kompisar tänkte fixa en replokal, men det måste vara jäkligt billigt, samt lokalen i min pappas hyreshus källare får inte göra någon åverkan på nästan. Funderar på att köpa en massa fleeceplädar på rusta och täcka väggar med och en stor matta på golvet. Det är nu betongväggar och klinkergolv. ni som vet, tror ni det skulle funka iallafall hyffsat???? Eller om ni har något annat tips kanske

post-35973-0-77199300-1382356738_thumb.jpg

Annons
Postat

Det dämpar nog enbart diskanten så det blir ett väldigt konstigt ljud.

Ett sätt som kanske funkar någotsånär är att köpa några inplastade balar rockwool o ställa som de är med plasten på i hörnen. När ni repat klart i den lokalen säljer ni dem på Blocket.

Postat

Jag tror att det kommer att gå bra! bätte med en replokal än ingen alls, även om den inte är så bra!

Det går ju att göra egna absorbenter, finns info om det på forumet eller så gör du lite enkelt och följer Guitar Nilsson's tips. Matta på gulvet och lite skit på väggarna, kanske ngt tyg i taket så går det nog fint!

Postat

grannen har en massa rockwool uppe på vår gemensamma vind har jag sett, så låter det dåligt kanske jag skulle testa då låna några balar av han 🙂 taket är träpanel så där äör troligtvius redan isolerat

Postat (redigerat)
taket är träpanel så där äör troligtvius redan isolerat

Troligtvis inte , Finns ingen större anledning att isolera ett tak i en källare förutom mot stegljud från våningen ovanför och i ett hyreshus är detta sällan ett problem i källaren.

Redigerat av Piccazzo
Postat

okok får hoppas de inte störs allt för mycket där uppe 🙂 men trä måste väll endå vara bättre än tex betongtak om man tänker på ljudet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.