Jump to content
Annons

Externt ljudkort till Demos?

Recommended Posts

Jace (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Är ute efter ett billigare externt ljudkort jag tänkte koppla till min MacBook Pro. Jag ska koppla in en midi-klaviatur och sjunga in och spela gitarr via min rode mic. Inga jättehöga krav på kvaliten då detta endast ska bli demos, men värderar stabilitet och bra ljud högt förstås.

Några tips om ljudkort som kan vara bra för mig?Firewire eller USB? Kanske möjligen någon som har något över hemma som vill sälja till mig?

Tacksam för svar!

Redigerat av Jace
Annons
Postat (redigerat)

...Funderar på om, då du har laptop och kanske vill vara mobil och bara behöver en mick, kanske skulle fundera på en USB-mick som tex Apogee Mic som spelar in med 24 bitar och sälja din Röde. Det finns små usbpinnar man kan sätta på befintlig mick men de flesta spelar in med 16-bitar. Samma gäller USB-mickar: de flesta kör 16-bitar.

...Vill du ansluta fler mickar så kan du skaffa en till likadan och köra båda samtidigt.

Midi kan du koppla in separat via USB, eller skaffa en Midi till USB-sladd.

Redigerat av Erik dP
Jace (oregistrerad)
Postat

Apogee One är bra!

Men det finns inte midi. Sen tyckte jag det var ganska dyrt för vad man får, finns det inget bättre i samma prissegment?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.