Jump to content
Annons

Hur spelar man flera intrument samtidigt utan att lägga dem i en combinator?

Recommended Posts

Postat

Ibland vill man bara experimentera lite med olika lager av t.ex syntar utan att använda en combinator, alltså jag vill bara välja två kanaler i min Main mixer o spela, detta borde väl gå?

Annons
Postat

Det lättaste är nog ändå att använda combinator. Vad är det som är jobbigt med det tycker du? Alternativt kan du skapa en combinator med en "mixer 14:2" och skapa massa layers och testa dig fram genom att sola dom spår du vill testa lägga som lager.

Postat

Jag kom på ett annat sätt!!, man kan använda sig av "advanced midi" ( högst upp i racket) i master sektionen.

Om man i inställningarna låter sitt keybords midisignaler skickas till någon/några av midiportarna A/B/C/D, så kan man sen för varje midi-bus välja ett instrument. Detta göra alltså att man kan spela 4+1= 5 instrument samtidigt utan att bygga om i sitt rack!

När man lekt färdigt klickar man bara på disconnect vid midi-busen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.