Bumpy Rhodes Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Är latency-skillnaden mellan att spela mjukvarusyntar via tangentbord/mus och midi-keyboard påtaglig? Funderar nämligen starkt på att gå ut och köpa ett midi-keyboard i usb-utförande då datorns tangentbord inte räcker till, men vill helst inte göra detta på bekostnad av högre latency. Någon som har erfarenheter kring detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 30 mars 2005 Dela Postat 30 mars 2005 beror på vad du har för ljudkort men det borde vara det samma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 30 mars 2005 Dela Postat 30 mars 2005 Jag tvivlar på att det är någon märkbar skillnad. De flesta här på forumet använder sig nog av en midiklaviatur på något sätt. Själv är jag keyboardist och spelar in mina alster i cubase, jag har inga problem med latencyn där. Inte sedan jag fick ordning på de emulerade portarna och asio inställningarna iaf. The Mr... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.