KillwithSkill Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 (redigerat) http://youtu.be/Ka1LKtN3BHA Ăntligen đ EDIT: Nu finns den att köpa för 149 USD Redigerat 17 november 2014 av KillwithSkill Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Konstigt nog kÀnner jag mig inte det minsta exalterad. /Jon Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Terror Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Konstigt nog kÀnner jag mig inte det minsta exalterad. /Jon Inte jag heller. Ser ut som om jag redan har alla de dÀr pluggarna, fast frÄn Waves. Dessutom lÀr det ju kosta en slant ocksÄ. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Konstigt nog kÀnner jag mig inte det minsta exalterad. /Jon +1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Tycker det lÄter intressant men jag Àr inte övertygad av pluggarna förrens det kommer nÄn demo. Det Àr ju ÀndÄ slate vi pratar om Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 En fördel Àr att det gÄr snabbt och lÀtt att ladda pluggarna man vill ha. Sen Àr det givetvis sÀljsnack. Alla pÄstÄr att deras Àr sant emulerade och givetvis de allra bÀsta. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 StÀndigt alla dessa emulerade pluggar. NÀr ska man tÀnka utanför boxen? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Jag Àr faktiskt förvÀntansfull. VCC var verkligen en game changer. Vore inte fel med en super eq med mojo som man inte kan fas-slÀcka med vilken eq som helst. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Terror Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 (redigerat) En fördel Àr att det gÄr snabbt och lÀtt att ladda pluggarna man vill ha. Sen Àr det givetvis sÀljsnack. Alla pÄstÄr att deras Àr sant emulerade och givetvis de allra bÀsta. Ja, Steven Àr ju otroligt duktig pÄ att "hora ut" sina produkter. Han Àr vÀl typ som musikvÀrldens Steve Jobs. Don't get me wrong.. jag gillar hans grejer! Redigerat 17 oktober 2013 av Terror Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Ja, Steven Àr ju otroligt duktig pÄ att "hora ut" sina produkter. Han Àr vÀl typ som musikvÀrldens Steve Jobs. Don't get me wrong.. jag gillar hans grejer! FörstÄr inte, dem Àr inte hypade pÄ samma nivÄ som andra företag utan dem har blivit stora för att dem Àr bra. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Eh, har du lÀst pÄ utlÀndska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som Àr amerikanskt och Slate Àr riktigt hypad. Punkt. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Eh, har du lĂ€st pĂ„ utlĂ€ndska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som Ă€r amerikanskt och Slate Ă€r riktigt hypad. Punkt. Ja fast de Ă€r hypade av en anledning som Casperfren sa. De Ă€r fantastiska. Som sagt VCC var en game-changer, limitern var sĂ„dĂ€r men VBC har ju Ă€ven den fĂ„tt fantastiska recensioner. Kan de prestera och göra en eq som faktiskt har mojo som HW sĂ„ Ă€r det ju fantastiskt för oss đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
basshole Postat 17 oktober 2013 Dela Postat 17 oktober 2013 Alla som pÄstÄr att Slates pluggar bara Àr hype och tomt sÀljsnack har: 1) Aldrig ens testat pluggarna. 2) Inte vett att anvÀnda dem rÀtt. 3 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Terror Postat 18 oktober 2013 Dela Postat 18 oktober 2013 Ja dissar inte pluggarna, anvÀnder mÄnga utav dem sjÀlv. SÀger bara att Steven Àr bra pÄ att marknadsföra, och fÄ saker att framstÄ lite bÀttre Àn vad de kanske Àr. NÀr Raven kom, sÄ kÀndes det som nÀr första iphonen kom, och som om Steven tror/trodde att han Àndrat hela industrin för gott.. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 19 oktober 2013 TrÄdstartare Dela Postat 19 oktober 2013 Eh, har du lÀst pÄ utlÀndska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som Àr amerikanskt och Slate Àr riktigt hypad. Punkt. Kul att du nÀmner det dÄ det Àr en fransman som skapat pluggarna hos slate digital! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 Ja fast de Ă€r hypade av en anledning som Casperfren sa. De Ă€r fantastiska. Som sagt VCC var en game-changer, limitern var sĂ„dĂ€r men VBC har ju Ă€ven den fĂ„tt fantastiska recensioner. Kan de prestera och göra en eq som faktiskt har mojo som HW sĂ„ Ă€r det ju fantastiskt för oss đ Jo jag anvĂ€nder bĂ„de VCC och VTM och de Ă€r klart bra. Det Ă€r sjĂ€lva hypandet som jag har svĂ„rt för och alla pĂ„stĂ„enden att just deras Ă€r bĂ€st och lĂ„ter som originalet, oavsett vilken plugg och företag. NĂ„got som i stort sett ingen kan backa upp att det verkligen lĂ„ter som originalet. De lever pĂ„ att de allra flesta aldrig har anvĂ€nt eller ens varit i nĂ€rheten av nĂ„got original. Ja förutom förstĂ€rkare dĂ„ och de emuleringarna lĂ„ter allt annat Ă€n som originalet. Tror knappast att de kommande pluggarna kommer vara dĂ„liga och bra emulerade Nevepluggar Ă€r det vĂ€l bara UAD som har lyckats med hittills. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 19 oktober 2013 TrĂ„dstartare Dela Postat 19 oktober 2013 Nevepluggar Ă€r det vĂ€l bara UAD som har lyckats med hittills. đ Lite kul att UAD som hĂ€vdar att native Ă€r skit och man bara kan uppnĂ„ resultat med DSP. Ta dĂ„ deras Neve RS88 som klarar 240 instanser i mono pĂ„ deras Octo-kort. Deras nyligen slĂ€ppta API Vision-hittepĂ„ suger i sig av kortet och klarar bara 32 instancer pĂ„ ett Octo. DĂ„ undrar man ju... Ăr deras Neve dĂ„ bara skit i jĂ€mförelse? Man skulle bra gĂ€rna vilja veta vad det Ă€r som gör att en viss algorithm vĂ€ger mer Ă€n andra? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
kardo Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 zero latency ? Det mÄste nog vara innan man laddat in pluggen. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Terror Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 För er som INTE tycker att Slates grejer Àr överhypade: http://www.ultimatemetal.com/forum/backline/905097-slate-virtual-mix-rack.html Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 19 oktober 2013 TrĂ„dstartare Dela Postat 19 oktober 2013 För er som INTE tycker att Slates grejer Ă€r överhypade: http://www.ultimatem...l-mix-rack.html Ptja... gĂ„ in pĂ„ UA och Waves sidor nĂ€r du Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng! Hype eller inte. Det kanske ĂR sĂ„ att det Ă€r bra skit? Till skillnad pĂ„ Waves och UA och liknande rövhĂ„l sĂ„ slĂ€pper dom rejĂ€lt med skit, flera gĂ„nger per Ă„r. Slate slĂ€pper en till tvĂ„ pluggar per Ă„r. Och Ă€ndĂ„ sĂ„ kan dom vara buggiga och struliga vid release. Men det som kvarstĂ„r Ă€r att folk hĂ€pnas av deras pluggar. Ăven gamla trötta analognördiga rĂ€var som levererade pĂ„ 50-60talet. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Terror Postat 21 oktober 2013 Dela Postat 21 oktober 2013 Ptja... gĂ„ in pĂ„ UA och Waves sidor nĂ€r du Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng! Hype eller inte. Det kanske ĂR sĂ„ att det Ă€r bra skit? Till skillnad pĂ„ Waves och UA och liknande rövhĂ„l sĂ„ slĂ€pper dom rejĂ€lt med skit, flera gĂ„nger per Ă„r. Slate slĂ€pper en till tvĂ„ pluggar per Ă„r. Och Ă€ndĂ„ sĂ„ kan dom vara buggiga och struliga vid release. Men det som kvarstĂ„r Ă€r att folk hĂ€pnas av deras pluggar. Ăven gamla trötta analognördiga rĂ€var som levererade pĂ„ 50-60talet. Som jag sa innan, jag dissar inte Steven eller hans pluggar. Jag anvĂ€nder mĂ„nga sjĂ€lv! SSD4, Trigger, CLA-plugins med fler. Utan de Ă€r bara hypen som Ă€r lite rolig. Det pĂ„minner om Apples hype sĂ„ fort dem slĂ€pper en ny lur ^^ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
philipsaxin Postat 25 oktober 2013 Dela Postat 25 oktober 2013 LĂ€gger mig i hĂ€r... Ălskar Slates pluggar, har VCC, VTM och VBC överallt i alla mina mixar den senaste tiden. De har hjĂ€lpt mig sĂ„Ă„ mycket! Ser fram emot den hĂ€r!! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hwasser Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 (redigerat) Eh, har du lĂ€st pĂ„ utlĂ€ndska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som Ă€r amerikanskt och Slate Ă€r riktigt hypad. Punkt. Exakt, folk som Ă€ger Nebula pĂ„ gearslutz asgarvar Ă„t hur ĂŒber-hypat Steven Slates Ă€r nĂ€r Nebula redan lĂ€t bĂ€ttre 2010. Inte sĂ„ att Steven Slates ĂR DĂ LIGA saker, men inget slĂ„r Nebulas eqs eller consoler. MĂ€rkligt att inte Nebula nĂ€mns sĂ„ ofta hĂ€r btw, hela Nebula 3 Pro inkl över 100 preamps, eqs, kompressorer osv kostar hĂ€lften sĂ„ mycket som en enstaka Slates digital plugg. Sen finns ju alla 3e-parts bibliotek frĂ„n AlexB osv som kostar 20-40⏠styck, jag som inte köper pluggar sĂ„ jĂ€vla ofta tog till och med fram plĂ„nboken och köpte Nebula 3 Pro + nĂ„gra AlexB program. TĂ€nker aldrig betala över 200⏠för en plugg. Vissa kommer med konstiga argument som "men den riktiga burken kostar ju 20 000 kr", ja men Flight Simulator lĂ„ter mig köra flygplan som kostar flera miljoner för 300 kr xD Redigerat 2 november 2013 av hwasser Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 ^ jak kÀnner en relativt erkÀnd producent som alltid tjatade om hur bra nebula var men nu kör han ialla fall slate vcc istÀllrt för nebulas versioner. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 3 november 2013 TrÄdstartare Dela Postat 3 november 2013 FörstÄr mig inte pÄ Nebula. Fattar nada pÄ deras hemsida. NÀr man försöker fÄ koll pÄ vad som Àr vad sÄ stÄr det fan ingenting vettigt. Klickar pÄ nÄn bundle men sÀger inget om vad det gör? Jag mÄste vara dyngrak? Seg trög sida dessutom vilket drar ner mitt tÄlamod att söka info. NÄn som har ork fÄr gÀrna berÀtta mer om dom, onekligen intressant! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Kollade hemsidan nu. Var vÀldigt lÀnge sen sist och ja...den Àr lika dÄlig som den alltid har varit. De Àr inget vidare pÄ marknadsföring direkt. Om jag inte minns fel var det vÀl sÄ att man var tvungen att ladda in minst ett par stycken av den för att fÄ ett helt EQ med alla band pÄ en kanal? Cpu slukande som fan? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
hwasser Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 (redigerat) ^ jak kĂ€nner en relativt erkĂ€nd producent som alltid tjatade om hur bra nebula var men nu kör han ialla fall slate vcc istĂ€llrt för nebulas versioner. Nebula Ă€r vĂ€ldigt CPU-tungt och Ă€r lite omstĂ€ndigare att jobba med, men det lĂ„ter bĂ€ttre. Workflow Ă€r dock jĂ€vligt viktigt, VVC Ă€r sĂ€kert bĂ€ttre i den saken Kollade hemsidan nu. Var vĂ€ldigt lĂ€nge sen sist och ja...den Ă€r lika dĂ„lig som den alltid har varit. De Ă€r inget vidare pĂ„ marknadsföring direkt. Om jag inte minns fel var det vĂ€l sĂ„ att man var tvungen att ladda in minst ett par stycken av den för att fĂ„ ett helt EQ med alla band pĂ„ en kanal? Cpu slukande som fan? Nebula var frĂ„n början ett gratisprojekt som har utvecklats, sĂ„ det Ă€r fortfarande lite utav en indie-produktion. Ja Nebula anvĂ€nder en egenutvecklad samplingsteknik som gör att vem som helst kan spela in sina preamps, eq, kompressorers beteende. Jag kan t ex sampla ner min Vintage Design M87D i olika gain-lĂ€gen vilket resulterar i att frekvensomfĂ„nget blir ett 100%igt avtryck av orginalet samt att vĂ€rme och dist i olika frekvenser blir identiska. Nebulas EQs Ă€r till för fĂ€rgande, sen kan man ha en kirurgisk EQ bredvid och jobba med. Att gĂ„ frĂ„n Waves Neve:eqs till Nebulas kĂ€ndes jĂ€tte konstigt, waves lĂ„ter liten och tunn och AlexBs (nebula-program) lĂ„ter .. annorlunda đ Nebula gick dock nyligen över till ett nytt format som gör att programmen halverades i storlek, drar mindre CPU och Ram, men dagen dĂ„ alla EQns program gĂ„r att ladda i en vst sĂ„ Ă€r nebula komplett. (sĂ„g att det redan finns en community-skapad vst som heter "Nebula man" som kan ladda flera st nebula i samma vst, sparar tydligen CPU-kraft ocksĂ„) Redigerat 3 november 2013 av hwasser Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 var lÀnge sedan jag testade nebula...kanske vÀrt att testa det igen.. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Nebula Àr grymt och utvecklas fortfarande. /Jon Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 (redigerat) Nebula Ă€r vĂ€ldigt CPU-tungt och Ă€r lite omstĂ€ndigare att jobba med, men det lĂ„ter bĂ€ttre. PĂ„stĂ„r du ja. Jag har inte testat Nebula speciellt mycket för som mĂ„nga pĂ„pekat verkar det omstĂ€ndigt och det finns ju inget stöd för PT. Synd att inte AlexB kunde utveckla fristĂ„ende pluggar sĂ„ man slipper deras interface. AngĂ„ende VCC om folk inte testat köra den pĂ„ oversampling sĂ„ missar de mycket av magin, blir ju CPU-tungt sĂ„ det skriker om det men men, fint lĂ„ter det ialla fall đ Redigerat 3 november 2013 av crillemannen Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.