Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

En fördel är att det går snabbt och lätt att ladda pluggarna man vill ha. Sen är det givetvis säljsnack. Alla påstår att deras är sant emulerade och givetvis de allra bästa.

Postat (redigerat)

En fördel är att det går snabbt och lätt att ladda pluggarna man vill ha. Sen är det givetvis säljsnack. Alla påstår att deras är sant emulerade och givetvis de allra bästa.

Ja, Steven är ju otroligt duktig på att "hora ut" sina produkter. Han är väl typ som musikvärldens Steve Jobs.

Don't get me wrong.. jag gillar hans grejer!

Redigerat av Terror
Postat

Ja, Steven är ju otroligt duktig på att "hora ut" sina produkter. Han är väl typ som musikvärldens Steve Jobs.

Don't get me wrong.. jag gillar hans grejer!

Förstår inte, dem är inte hypade på samma nivå som andra företag utan dem har blivit stora för att dem är bra.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Eh, har du läst på utländska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som är amerikanskt och Slate är riktigt hypad. Punkt.

Postat

Eh, har du läst på utländska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som är amerikanskt och Slate är riktigt hypad. Punkt.

Ja fast de är hypade av en anledning som Casperfren sa. De är fantastiska. Som sagt VCC var en game-changer, limitern var sådär men VBC har ju även den fått fantastiska recensioner. Kan de prestera och göra en eq som faktiskt har mojo som HW så är det ju fantastiskt för oss 🙂

Postat

Ja dissar inte pluggarna, använder många utav dem själv. Säger bara att Steven är bra på att marknadsföra, och få saker att framstå lite bättre än vad de kanske är. När Raven kom, så kändes det som när första iphonen kom, och som om Steven tror/trodde att han ändrat hela industrin för gott..

Postat

Kul att du nämner det då det är en fransman som skapat pluggarna hos slate digital!

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ja fast de är hypade av en anledning som Casperfren sa. De är fantastiska. Som sagt VCC var en game-changer, limitern var sådär men VBC har ju även den fått fantastiska recensioner. Kan de prestera och göra en eq som faktiskt har mojo som HW så är det ju fantastiskt för oss 🙂

Jo jag använder både VCC och VTM och de är klart bra. Det är själva hypandet som jag har svårt för och alla påståenden att just deras är bäst och låter som originalet, oavsett vilken plugg och företag. Något som i stort sett ingen kan backa upp att det verkligen låter som originalet. De lever på att de allra flesta aldrig har använt eller ens varit i närheten av något original. Ja förutom förstärkare då och de emuleringarna låter allt annat än som originalet. Tror knappast att de kommande pluggarna kommer vara dåliga och bra emulerade Nevepluggar är det väl bara UAD som har lyckats med hittills. 🙂

Postat

Nevepluggar är det väl bara UAD som har lyckats med hittills. 🙂

Lite kul att UAD som hävdar att native är skit och man bara kan uppnå resultat med DSP.

Ta då deras Neve RS88 som klarar 240 instanser i mono på deras Octo-kort.

Deras nyligen släppta API Vision-hittepå suger i sig av kortet och klarar bara 32 instancer på ett Octo.

Då undrar man ju... Är deras Neve då bara skit i jämförelse?

Man skulle bra gärna vilja veta vad det är som gör att en viss algorithm väger mer än andra?

Postat

För er som INTE tycker att Slates grejer är överhypade: http://www.ultimatem...l-mix-rack.html

Ptja... gå in på UA och Waves sidor när du ändå är igång!

Hype eller inte. Det kanske ÄR så att det är bra skit?

Till skillnad på Waves och UA och liknande rövhål så släpper dom rejält med skit, flera gånger per år.

Slate släpper en till två pluggar per år. Och ändå så kan dom vara buggiga och struliga vid release.

Men det som kvarstår är att folk häpnas av deras pluggar. Även gamla trötta analognördiga rävar som levererade på 50-60talet.

Postat

Ptja... gå in på UA och Waves sidor när du ändå är igång!

Hype eller inte. Det kanske ÄR så att det är bra skit?

Till skillnad på Waves och UA och liknande rövhål så släpper dom rejält med skit, flera gånger per år.

Slate släpper en till två pluggar per år. Och ändå så kan dom vara buggiga och struliga vid release.

Men det som kvarstår är att folk häpnas av deras pluggar. Även gamla trötta analognördiga rävar som levererade på 50-60talet.

Som jag sa innan, jag dissar inte Steven eller hans pluggar. Jag använder många själv! SSD4, Trigger, CLA-plugins med fler. Utan de är bara hypen som är lite rolig. Det påminner om Apples hype så fort dem släpper en ny lur ^^

Postat

Lägger mig i här... Älskar Slates pluggar, har VCC, VTM och VBC överallt i alla mina mixar den senaste tiden. De har hjälpt mig såå mycket! Ser fram emot den här!!

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Exakt, folk som äger Nebula på gearslutz asgarvar åt hur über-hypat Steven Slates är när Nebula redan lät bättre 2010. Inte så att Steven Slates ÄR DÅLIGA saker, men inget slår Nebulas eqs eller consoler.

Märkligt att inte Nebula nämns så ofta här btw, hela Nebula 3 Pro inkl över 100 preamps, eqs, kompressorer osv kostar hälften så mycket som en enstaka Slates digital plugg. Sen finns ju alla 3e-parts bibliotek från AlexB osv som kostar 20-40€ styck, jag som inte köper pluggar så jävla ofta tog till och med fram plånboken och köpte Nebula 3 Pro + några AlexB program. Tänker aldrig betala över 200€ för en plugg. Vissa kommer med konstiga argument som "men den riktiga burken kostar ju 20 000 kr", ja men Flight Simulator låter mig köra flygplan som kostar flera miljoner för 300 kr xD

Redigerat av hwasser
Postat

Förstår mig inte på Nebula. Fattar nada på deras hemsida. När man försöker få koll på vad som är vad så står det fan ingenting vettigt.

Klickar på nån bundle men säger inget om vad det gör? Jag måste vara dyngrak?

Seg trög sida dessutom vilket drar ner mitt tålamod att söka info.

Nån som har ork får gärna berätta mer om dom, onekligen intressant!

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Kollade hemsidan nu. Var väldigt länge sen sist och ja...den är lika dålig som den alltid har varit. De är inget vidare på marknadsföring direkt. Om jag inte minns fel var det väl så att man var tvungen att ladda in minst ett par stycken av den för att få ett helt EQ med alla band på en kanal? Cpu slukande som fan?

Postat (redigerat)

^ jak känner en relativt erkänd producent som alltid tjatade om hur bra nebula var men nu kör han ialla fall slate vcc iställrt för nebulas versioner.

Nebula är väldigt CPU-tungt och är lite omständigare att jobba med, men det låter bättre. Workflow är dock jävligt viktigt, VVC är säkert bättre i den saken

Kollade hemsidan nu. Var väldigt länge sen sist och ja...den är lika dålig som den alltid har varit. De är inget vidare på marknadsföring direkt. Om jag inte minns fel var det väl så att man var tvungen att ladda in minst ett par stycken av den för att få ett helt EQ med alla band på en kanal? Cpu slukande som fan?

Nebula var från början ett gratisprojekt som har utvecklats, så det är fortfarande lite utav en indie-produktion. Ja Nebula använder en egenutvecklad samplingsteknik som gör att vem som helst kan spela in sina preamps, eq, kompressorers beteende. Jag kan t ex sampla ner min Vintage Design M87D i olika gain-lägen vilket resulterar i att frekvensomfånget blir ett 100%igt avtryck av orginalet samt att värme och dist i olika frekvenser blir identiska. Nebulas EQs är till för färgande, sen kan man ha en kirurgisk EQ bredvid och jobba med. Att gå från Waves Neve:eqs till Nebulas kändes jätte konstigt, waves låter liten och tunn och AlexBs (nebula-program) låter .. annorlunda 😛 Nebula gick dock nyligen över till ett nytt format som gör att programmen halverades i storlek, drar mindre CPU och Ram, men dagen då alla EQns program går att ladda i en vst så är nebula komplett. (såg att det redan finns en community-skapad vst som heter "Nebula man" som kan ladda flera st nebula i samma vst, sparar tydligen CPU-kraft också)

Redigerat av hwasser
Postat (redigerat)

Nebula är väldigt CPU-tungt och är lite omständigare att jobba med, men det låter bättre.

Påstår du ja.

Jag har inte testat Nebula speciellt mycket för som många påpekat verkar det omständigt och det finns ju inget stöd för PT. Synd att inte AlexB kunde utveckla fristående pluggar så man slipper deras interface.

Angående VCC om folk inte testat köra den på oversampling så missar de mycket av magin, blir ju CPU-tungt så det skriker om det men men, fint låter det ialla fall 😄

Redigerat av crillemannen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.