Jump to content
Annons

Är det här normalt och vad man ska förvänta sig eller suger demokrati verkligen så hårt på nätet?

Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Gick på en nit förmodligen är kanske bäst att tillägga när jag köpte ett nytt unikt moderkort från quo computers för det kommer aldrig men vem fan vet. Ja så jäkla rörigt är det faktiskt.

Det hela startade på kickstarter och dom fick massor med backers men sen började dom även sälja det från sin webshop där jag då köpte det. Jag hittade infot om det här på ett forum och när grejorna aldrig kommer så tar jag upp det där och jag blir först varnad och sen timeoutad i flera månader. Min vana trogen så ber jag givetvis alla översittare att fara åt helvete och deleta mitt konto då jag bor i ett fritt land där man har yttrandefrihet (någorlunda i all fall). Detta resulterar i att dom bannar mig så under min status som legend en position ni vet att det tar nåt år eller x antal inlägg för att uppnå står det banned.

Ja dom tyckte kom inte här och gnäll vi har ju fått vårat moderkort vilket en del faktiskt fått och resten av oss tjänar på mågot diffust sätt stålar på det där så ........

Grejen är den att en jävla massa människor har tydligen inte fått sitt heller och dom är lika sura som jag och under tiden så fortsätter quo att sälja det i webshoppen.

Sen är det gnäll oxå i och med att vissa som köpt från wenshoppen faktiskt har fått sitt före dom från kickstarter vilket infekterar det hela ännu mer.

Ja ni det är en jävla sörja men nog fan ska man väl varna när man ser att det kan bli problem för folk eller?

Ja är helt säker på att dom hade slängt ut mig oavsett om jag startat en ny tråd för visst ok det blev ju lite off topic då tråden handlade om det här moderkortet.

• Gilla 1
Dela på andra sajter

Annons

Starta en wordpress-blogg och ett eget diskussionsforum. Kanske en Facebook-sida. SEO-optimera ordentligt och försöka få alla missnöjda att vända sig till det forumet istället.

Dela på andra sajter

Starta en wordpress-blogg och ett eget diskussionsforum. Kanske en Facebook-sida. SEO-optimera ordentligt och försöka få alla missnöjda att vända sig till det forumet istället.

Jo absolut men man ska orka oxå.

Dela på andra sajter

Det lät fint som fasen med det där moderkortet för det skulle kunna köra alla os och det finns två thunderbolt portar på kortet och fw samt usb3 osv. Men det visar sig att man i så fall måste ladda hem ett nytt bios och i princip mecka och trixa som alltid får när man ska köra osx på annan hårdvara än apples egen.

Så som vanligt låter det för bra så är det det och det är väl mitt enda misstag som jag borde ha tänkt på innan. Men vad fan man tror ju folk om gott.

Dela på andra sajter

Och jo jag har mejlat Quo computers flera gånger som många andra oxå gjort. Många får tydligen svar en del inte och några lite hipp som happ tydligen.

Jag fick svar efter ett par mejl att det skulle skickas inom en vecka och det är ett par månader sedan. Samma har hänt för andra.

Att ringa till usa till ett företag som tydligen svarar lite som dom vill .... Ja det kan man väl göra men är det värt besväret?

Dela på andra sajter

VIlken webshop gäller det?

Quo computers. Är på plattan nu orkar inte strula med att klippa och klistra länk så googla du får nog träff direkt.

Dela på andra sajter

Ja det är det.

Som man ser så skriver dom att det börjar ta slut och att man ska skynda sig att köpa. Först gjorde man bara reklam för moderkortet men efter ett tag så sa man att kortet äntligen kommit och man började sälja det på webbshoppen. Detta tolkade jag och förmodligen många med mig att man hade kort både till kickstarterfolket samt att sälja till oss som kom in sent i matchen.

Hur det egentligen ligger till förutom att dom förmodligen är sämst i världen på att driva företag är ju inte lätt att veta i den här sörjan.

Men jag konstaterar i alla fall att det inte är självklart med demokrati på internetforum. Vad demokrati är på riktigt har jag inte ork att disskutera hehe jag kör på min egen förkortade version som handlar om yttrandefrihet i alla fall när något är uppenbart fel

Dela på andra sajter

Och du kan hoppa ner till utanför ämnet och förgylla min tråd om cannabisoljan verkligen botar cancer som man hävdar på nätet. Vi behöver dig där med din outsinliga visdom

Dela på andra sajter

Hemsidor är ingen demokrati? Precis som att ett vanligt företag inte är en demokrati, om majoriteten är sura på chefen så kommer ju inte chefen avgå.

Han som äger hemsidan kan välja ett par admins till hemisdans forum och dessa admins får göra vad dom vill. Om dom censurerar så får dom göra det. Ett företag skriver knappast på sin hemsida att "vår produkt suger egentligen, den är producerad i kina och börjar brinna efter tre veckor" utan skriver istället "vår produkt har ett väldigt slagkraftigt pris som ligger långt under konkurensernas!" och nämner inte kvaliteten på produkten. Om produkten är miljövänlig så skryter dom om det, är den dålig för miljön så skriver dom ingenting om produktens miljöpåverkar över huvudtaget.

Kort och gott så är ett forum hierarkistyrt, likt ett företag. Så här viktig är din röst:

1. Svea Rikes lag (om hemsidan fysiskt finns i Sverige)

2. Företagets/hemsidans ägares röst

3. Administratörers/Moderatorers röst

4.

5.

..157. Din röst

😛

Redigerat av hwasser
Dela på andra sajter

Samma tid vid en laptop eller stationär dator som du lagt vid den här tråden, så hade du nog varit klar nu 😉

Va?

Vad har det med demokrati på nätet att göra?

Dela på andra sajter

Skumt företag det där Quo Computer i eftermiddag skickade dom sju mejl på raken till mig och om tre dagar ska jag tydligen få mitt moderkort med DHL. På tiden då dom lovade inom sju dagar i mitten av augusti. Då får vi se om det håller vad det lovar med både fw 400 och 800 samt två thunderboltportar och usb 3. Får se om den kickar rumpa på min nyaste i7 maskin eller hur det blir.

Jag har ju redan läst på lite och att bara slänga os x skivan eller usb minnet funkar inte riktigt så tydligen så det blir lite trix ändå.

Edit och kredit Maverix finns för gratis nedladdning och ska bli skoj att se hur det lirar med världens första mobo för all OS.

Edit igen såg att det faktiskt heter mavericks , hmm det borde ju vara ett x tycker man iom.os X

Redigerat av Burnin Sven
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.