Jump to content
Annons

Importera Eventide H8000fw från Sydkorea hur och vart ?

Ekstasis

Recommended Posts

Ja EURON är som så många av oss vet påväg ner i toaletten... priset på Eventide H8000fw har gått upp sagta men säkert, den var ner i 42 000 för

något år sedan, nu är den uppe 48 200 på thoman, och priset är åt helvete helt enkelt, jag har sparat ihop pengarna. Som sagt jag vägrar att betala detta priset för en eventiden, men jag ska ha den, det är en sak som är säker.

Att importera från usa kostar runt 40 000 med frakt och 25% import skatt.

Jag har märkt alla gånger jag beställt från asien, japan och syd korea, så har jag ej fått någon import skatt att betala...

Jag beställde senast en LG monitor via UPS från sydkorea och det gick väldigt bra, med tracking och allt...ingen import tax..

Att beställa från usa och tro att man inte åker på tull 2013 är bara att glömma varenda jävla paket får man betala för nu förtiden.

Och speciellt fedex ska man passa sig för, dom skickar faktura i efterhand där man har en vecka på sig att betala innan dom skickar vidare

till inkasso. UPS använder inte sånna metoder vad jag vet.

För mig känns det tryggt att beställa från syd korea, det är ett hög teknoligskt land, där det mesta verkar fungera, företagen verkar vara profisionnela osv..

Problemet är att jag vet inga syd korenaska affärrer som stäljer eventide grejjor.. Förmodligen finns bara en bråkdel av alla syd koreanska affärer på engelska... och att hitta dom på google när man söker på engelska blir nog svårt.

Dela på andra sajter

Annons

jag köpte min dangerous audio source från dom sjukt bra produkt och mkt prisvärd..men dom svarade ej på mitt mail angående front panel till den..lite dåligt..

men antar att dom inte såg någon ekonomisk vinst med det.

Redigerat av Ekstasis
Dela på andra sajter

Tror i ärlighetens namn inte att så många här på forumet har särskilt stor erfarenhet av att importera studioutrustning från Sydkorea.

• Gilla 2
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.