Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det var länge sen man var här på sajten.

Jag undrar om någon har haft problem med strömförsörjningen till datorn och kringutrustningen. Mitt system är instabilt och jag undrar om symptomen beror på för svagt nätagg (polarn trodde att det var det). Har någon haft problem med för svagt nätagg. Det är så att jag för närvarande kör UAD + Powercore samt usb klaviatur och externt 8 pre ljudkort som driver 48 v fantommatade mikar. Sen är det lite extra prylar i datorn även.

Problemen som dyker upp är att när allt är inkopplat så går datorn inte igång ordentligt. Windows laddar igång men den segar ned och det går inte att komma igång med några applikationer då den låser sig. Med mindre prylar inkopplat mot datorn så krashar den ändå ibland då och då???

Vist kan systemet vara ostabilt helt enkelt men...

Kör på P4 2.4, intel chipset.

Annons
Postat

Behöver mer än 300 Watt enl en snabb uträkning mha den sajten. Jag tror Powercore pci kortet drar rätt mycket... Skall kolla in på datorn för att se vad man kan göra med den. Skall kolla att det inte är andra problem som ställer till det innan jag köper nytt nätagg. kanske skall låna ett fetare aggregat av ngn först... 🙂 Tackar för hjälpen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.