Jump to content
Annons

Linpluggen i Studio 3/05

Skellington (oregistrerad)

Recommended Posts

Skellington (oregistrerad)

Filen på skivan visade sig inte vara mer än en ensam dll-fil, hur bär jag mig åt för att öppna pluggen? För tillfället har jag den liggande i vst-mappen i cubase, men det verkar ju inte vara riktigt rätt. Hur bär jag mig åt för att öppna och använda programmet? 😕

Dela på andra sajter

Annons

VST instrument är sällan något annat än en dll fil som man lägger i sitt VST bibliotek. (Ibland finns dock en installer som gör det åt dig 😆) Kort och gott, kontrollera så att pluggen verkligen ligger på rätt ställe och att Cubase har en sökväg dit. Om så är fallet skall det bara vara att tuta och köra.

Dela på andra sajter

Om jag inte minns fel (var ett tag sen jag gjorde detta) så finns det någon "VST-plugins" mapp som det redan ligger massa DLL'er i, lägg den där......VST kan också ha andra sökvägar har jag för mig, så om du har wavelab tror jag Wavelab kan ha en egen mapp för effekter, osv......

Men kort sagt, sök i utforskaren efter vst-plugins och lägg dll'en där alla dina andra effektDLL'er ligger. Testa söka efter en standardVSTplugin (sån som följer med vst)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.