Jump to content
Annons

Erfaren låtskrivare söker producent

Recommended Posts

efemär (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej! Jag har länge skrivit och producerat musik och har en ganska egen stil och uttryck. Framförallt min röst. Jag tycker att det är så himla roligt att skriva musik och spela in mina låtar men jag har aldrig varit särskilt bra på det tekniska. Jag får det liksom inte att låta proffsigt. Jag kan verkligen vara helt borttappad när det kommer till mastring. Dessutom är det ofta svårt för mig att hitta ett bra helhetsflöde genom låtarna.

Och jag söker nu alltså en producent som vill samarbeta och göra något nytt tillsammans med mig. Jag är öppen för förslag åt många håll och förväntar mig inte alls att det behöver låta som det jag spelar nu. Men jag ser gärna att du drar åt det populär-alternativa hållet.

Musik jag gillar: Bon Iver, The Knife, Håkan Hellström, José Gonzales, Laleh, Veronica Maggio, M83, The Postal Service, Kent, Tallest Man on Earth, MGMT, Mumford & Sons, Regina Spektor, Bob Hund m.m.m.

Jag sjunger på både svenska och engelska och nedan är ett urplock av saker jag gjort ungefär ett år tillbaka i tiden. Jag tycker att mitt uttryck är ganska olika mellan svenska och engelska.

Jag gör allting själv och allt är inspelat med en Zoom H4N och mixat i Cubase.

På Svenska:

ephemeral.se/komstorm.mp3 - en av mina favoriter men har en del dåliga övergångar

ephemeral.se/vaggarochfonster.mp3 - en jag jobbar med nu. endast slasksång.

ephemeral.se/morkljus.mp3 - jag gillar slutet

På Engelska:

ephemeral.se/solitude.mp3 - slarvigt inspelad men ändå magisk

ephemeral.se/resetme.mp3 - också lite slarvigt inspelad men ändå en favorit

ephemeral.se/distance.mp3 - en av mina mer välproducerade låtar

ephemeral.se/crisis.mp3

ephemeral.se/ephemerallights.mp3 - betyder väldigt mycket för mig. Inte särskilt välinspelad.

Och ibland gör jag lite mer elektroniskt:

ephemeral.se/trees.mp3

ephemeral.se/imabird.mp3

Live:

ephemeral.se/signs.mp3

Om du vill höra mer så är det bara att höra av sig. Det finns mer. 🙂

hör av dig till min gamla fina datafreak_claes@hotmail.com eller svara här i tråd eller PM.

post-35887-0-09966600-1381217020_thumb.jpg

Redigerat av efemär
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.