Jump to content
Annons

8" studio monitor?

Martini

Recommended Posts

Jag har inte testat just den som nämndes (men alla sådana funkar med samma princip och är alltså bara en eq med massor av frekvensband), men både KRK Ergo och IK ARC har jag testat (inte i min egen studio, utan hos andra). Jag har också hört liknande uttalanden från flera andra håll, så jag känner mig tämligen säker på detta.

Det är imponerande i början, eftersom man får en klar skillnad, men när man börjar A/B-lyssna mer kritiskt, så märker man att det inte håller - ungefär som man kan bli imponerad vid en första lyssning, av vilken skillnad det blir när man hänger upp lite tyg i ett tidigare helt obehandlat rum...

ok

🙂

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Annons

Köp ett par Yamaha HS8 med tillhörande subben HS8S för strax under 10.000:-. Bara för att maxbudgeten är 20 lakan behöver man ju inte bränna rubbet. I ett hyggligt behandlat rum så är Yamaha-kombon jävligt kompetent... 🙂

Jag har aldrig diggat Genelecs monitorer trots att dom kostar 3-4 gånger så mycket som exempelvis Yamaha eller KRK.

Edit: Den här tråden var ju inte jätteaktuell... 😱

Redigerat av Måsart
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.