Jump to content
Annons

Cubase 5 funkar ej ihop med EZmix

Recommended Posts

slimmetal (oregistrerad)
Postat (redigerat)

post-35863-0-61621400-1380889949_thumb.jpg

nån som sysslat med toontrack Ezmix och cubase?

Får det inte att funka, startar jag upp ezmix så funkar allt perfekt men då jag startar cubase så är det inget ljud där och när jag försöker byta till rätt ljudkort (externt m-audio fast track) så står det att ljudkortet redan används (antagligen av ezmix då) och det går inte heller att skapa nytt VST instrument spår och välja ezmix plug-in eftersom cubase hittar inte den av någon konstig anledning, ezmix.dll ligger ju i cubase/VST plug-in foldern men.......blir galen! =)

Redigerat av slimmetal
Annons
Postat

Du ska inte starta upp EZMix innan du öppnar Cubase. Man anropar det istället innifrån Cubase genom att t ex lägga in det som "insert" på en kanal.

slimmetal (oregistrerad)
Postat

Jo har ju provat det också men cubase hittar inte EZmix fast EZMIX.dll ligger där den ska

Postat

Har varit ute efter samma problem,leta fram dll-filen och lägg den i samma mapp som resten av samma filer! Med vänlig hälsning Svisse

slimmetal (oregistrerad)
Postat

lägga den vars? just nu har jag dll filen i VSTplugin mapen och bara i själva cubase 5 mapen men den hittar inte den

d-b (oregistrerad)
Postat

Cubase har ju två olika plugin-mappar.

När jag installerade EZmix så lade det sig en Toontrack-mapp i "Steinberg\Cubase 5\VSTPlugins" och där funkar det bra.

slimmetal (oregistrerad)
Postat

ok, ne nån sådan map hittar inte jag

Postat (redigerat)

ok, ne nån sådan map hittar inte jag

Sök reda på dll:n så du vet vilken mapp.

Inifrån Cubase kan du via menyn devices Välja plugins och i det fönstret lägga till "plug in path"

sök instruktions PDF om du inte hittar.

Tänk på att 64bit pluggar och 32bit brukar (och ska) ligga i olika mappar.

Redigerat av laban1
Postat

Och även om du lyckas lägga pluggen i rätt mapp kan det ändå vara så att du behöver gå in i Devices->Plugin information och välja "update" så att Cubase verkligen scannar igenom de mappar man angett som vst-plugin-mappar.

slimmetal (oregistrerad)
Postat

"Tänk på att 64bit pluggar och 32bit brukar (och ska) ligga i olika mappar.

Kan det vara det som är problemet? Det är en 64-bit plug-in, ska den då ligga i nån speciell map eller göras nåt annat med?

slimmetal (oregistrerad)
Postat (redigerat)

har testat lägga dll filen i alla möjliga mapar och "set path" och update flera gånger men cubase kan inte hitta den!

Redigerat av slimmetal
Postat

Jag hade ett liknande problem. Då verkade det som om ljudkortet (Steinberg ur28m) på något sätt hindrade det hela. Avinstallerade ljudkortet och vipps gick det att hitta alla pluggar.

Postat

har testat lägga dll filen i alla möjliga mapar och "set path" och update flera gånger men cubase kan inte hitta den!

Funkar någon 64bit plugg för dig? Du kan pröva att kopiera mappen för de ny pluggarna och lägga i "funkar mappen" Ofta funkar det att lägga en mapp istället för dll direkt. Cubase hittar ändå. Med mapp blir det lättare än att blanda allt i ett enda hav av dller

Postat

Vilken windows har du?

Det finns 2 mappar beroende på om det är 32 bit eller 64 bits plugins, och du måste lägga dem rätt för att det ska funka. Minns inte namnet på dem riktigt för det var ett tag sen man hade PC.

Sen får du ju som nämndes innan köra en update så Cubase hittar alla pluggar.

slimmetal (oregistrerad)
Postat

tack för alla svar!

Har (skit) windows 8! Skulle inte förvåna mig om det beror på de.

Verkar inte stå om det är 32 lr 64 på dom andra dll filerna, den enda det står nåt på är just ezmix och det är 64

Postat

Har du provat att lägga till några andra pluggar för att se om det är just EZMix som inte tycker upp, eller om det är ett generellt problem?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.