Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vid 0:23 börjar trummslag som jag verkligen gillar ljudet av. Någon som har några tips hur jag får till liknande? Använder mig av East West Symphonic Orchestra Gold, och har även StormDrums 2.0.

Alla svar uppskattas!

Annons
Sumba (oregistrerad)
Postat

Det låter rent spontant som japanska taiko trummor, vet inte om det finns några såna i de ljudbibliotek du har men det borde inte vara några problem att lokalisera tycker jag. Kan tyvärr inte vara till mer hjälp än så 😕

Postat (redigerat)

Tycker också det låter som taikos. Annars kan du prova "timpani hits" som du bör ha i EWSO Gold. Kolla under orchestral percussion.

Redigerat av JohnRick
Postat

Tack för svaren!

Jag hittade ett par Taiko trummor i mitt StormDrum paket, väldigt effektivt! Använde mig av ESWC Golds Timpani Hits innan, men var inte helt nöjd. Nu blev det bättre.

För övrigt har jag redan tankar på att köpa Drums of War 2, men blev även kär i "Epic Taiko Ensamble" från 8Dios. Svårt val! Någon som har erfarenhet av båda? Vilken är bäst för filmmusik av alla typer?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.