Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

duncan JB!

Gibson t498 överaskade mig väldigt, hade tänkt byta ut den direkt då jag köpte mig Les Paul Classic, men jävlar vad bra den låter för hi-gain.

Redigerat av vmbr
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Duncan distortion om det ska vara aggressivt ljud. Fullshred funkar bra också. Har en i min Schecter. Inte lika aggressivt ljud.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ja annars kanske Black Winter då. Blackouts gillar jag inte. Låter som någon har lagt en blöt handduk över typ. Enda aktiva jag hört som låter vettigt är EMG JH

Die Hard (oregistrerad)
Postat

missade ni att jag skrev att jag vill ha passiva? Så jag slipper batteriet ^^

Inte alls. Du har redan fått tre råd om SD mickar från mig. 🙂

Postat

Satt JB på min ESP Horizon när jag köpte den. Gillade inte den.

Eller vad sägs om SD Invader då?

Var den för diskant tyckte du?

Jag har haft JB i både gibson SG och LP och det lät riktigt bra, de är ju dock ganska basiga och stora i tonen själva gitarren.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jo då kanske de passar bättre. Det är ju alltid så svårt veta om en mick ska passa i ens gura oavsett vilka tester som finns ute på tuben och om man har en annan gura. På en passar den hur bra som helst men på nästa gura nä......

Postat

Där finns bara en passiv mick som funkar bra i alla typer av gitarrer. Och det är EVH Frankenstein bridge humbucker.

Postat

Den klassiska Seymour Duncan-kombinationen JB och '59 är en av mina absoluta favoriter. Ruskigt snyggt riffsound till allt från ACDC till supersaturerad 80's metal.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.