Jump to content
Annons

Replokal för en pianist

janelev (oregistrerad)

Recommended Posts

janelev (oregistrerad)

Hej musiker!!

Jag har letat efter ett isolerat rum att öva piano i men det som kommer upp är massa musikstudios som vill hura ut replokal till band. Det jag vill ha är ett tomt rum dit jag skulle flytta in ett akustiskt piano/flygel och öva utan att störa någon!

Finns det någon som har haft samma problem, för jag vet inte alls vart jag ska vända mig nu =(

SÅ tacksam för alla tankar!

Dela på andra sajter

Annons

Du ska alltså träna på att spela och hantera en flygeln? Mitt tips får då bli att du skaffar dig ett bra keyboard med bra känsla samt ett par bra sköna öppna hörlurar... T.ex kan jag rekommendera http://kurzweil.com/product/mp-20/ digitala pianon är väldigt realistiska nu för tiden!

Dela på andra sajter

janelev (oregistrerad)

Jag har gått högskoleutbildning med jazz piano som inriktning, så att det är inte digitalt piano jag är ute efter 🙂 Akustiskt piano är en förutsättning för att inte tappa bort tekniken, men tyvärr låter det så himla mycket, man stör grannar!

Dela på andra sajter

Som sagt.. Jag misstror inte din kunskaper angående att hantera akustiska pianon.. Jag gav dig ett alternativ som säkert är billigare än hyran av lokal... Moderna digitala pianon som du kan koppla bra hörlurar till har så gott som samma känsla som en riktig akustisk flygel.

Dela på andra sajter

janelev (oregistrerad)

till och med ett superbra digitalt piano är inget alternativ till ett dåligt akustiskt. Inget kan jämföras med att spela ett riktigt instrument. tack för tips

Dela på andra sajter

janelev (oregistrerad)

Hej!

Jag har en vän som har precis det du söker. I ett gammalt glasmästeri på en innegård på Kungsholmen i Stockholm har hon en flygel stående. Hör av dig om du är intresserad, så försöker jag ordna kontakt.

Stort tack! skickat PM till dig!/J

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.