Zajmon Postat 27 mars 2005 Postat 27 mars 2005 Hej och hallå! Jag kommer snart att införskaffa en Keystation 88es, och kommer till en början bara att köra med mitt integrerade ljudkort till min bärbara dator av ekonomiskäl... hårt att va student =P Hur som hellst vill jag skaffa mej ett ordentligt USB-ljudkort senare och skulle vilja ha tips på vad det finns för bra USB-ludkort med inbyggd preamp till ett så lågt pris som möjligt... Har kollat lite på M-Audio Mobilepre USB, http://www.m-audio.com/products/en_us/Mobi...USB-main-1.html så om det är någon som har några erfarenheter av detta kort så är det ju välkommet =) Tackar på förhand! //Simon
Holmqvist Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 (redigerat) *BUMP* Någon måste väl veta något om det här kortet!?? Jag har knappt hört nåt om d.. men på pappret ser d intressant ut. / Jacob Edit: Eller nåt bättre alternativ med liknande funktioner.. Redigerat 3 maj 2005 av Holmqvist
hegobald Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Tjing! Har du en bärbar dator så är ju detta ett alternativ. http://www.m-audio.com/products/en_us/MAudioOzone-focus.html Keyboard och ljudkort med inbyggd preamp fantommatning av mic och allt.
Ken Kängström Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Klviatursmässigt så är det en jäkla skillnad för en pianist att spela på en Keystation 88es och en Ozone 🙂
Holmqvist Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 M-Audio Mobilepre USB handlade de om, om nån missade det.. Några erfarenheter, åsikter... Vad är bra/dåligt jämför med typ audiophile 2496 eller nåt.. *shoot* 🙂
Ken Kängström Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 M-Audio Mobilepre USB handlade de om, om nån missade det..Några erfarenheter, åsikter... Vad är bra/dåligt jämför med typ audiophile 2496 eller nåt.. *shoot* 😉 Om du missade det så ska han också köpa en Keystation 88es. Och det är bra onödigt att införskaffa en ozone isåfall.
Holmqvist Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 M-Audio Mobilepre USB handlade de om, om nån missade det..Några erfarenheter, åsikter... Vad är bra/dåligt jämför med typ audiophile 2496 eller nåt.. *shoot* 😉 Om du missade det så ska han också köpa en Keystation 88es. Och det är bra onödigt att införskaffa en ozone isåfall. Nädå, ja förstår och håller med om vad du säger, och två oktaver e hemskt lite tycker jag. De va riktat till er båda som postat (och ev kommande postare). Jag är bara ivrig att få veta lite om de där ljudkortet, ingen pratar om det. Har inte hört någon uttala sig varken negativt eller positivt om d.. / Jacob
joachime Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 (redigerat) Har en kompis som använder M-Audio Mobilepre USB till sin powerbook G3 problemfritt. Själv använder jag Tascam US-122 till min bärbara pc. Tycker det (US-122) är praktiskt upplagt (med fysiskt reglage för lyssning på själva interfacet) och har bra mickförstärkare. Ett nackdel med mobilpre (om man ska använda midiklaviatur) är att det saknar midianslutningar. Då får du ender skaffa ett midiklaviatur med USB-anslutning eller ett midi-interface att ansluta klaviaturet till. Edit: förtydligade Redigerat 3 maj 2005 av joachime
termosh Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Någon annan som har erfarenhet, det går alltså att koppla in instrument utan mixer?
trombonisten Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Begagnat är inte fel att hålla koll på. En begagnad MBox brukar gå kring 2.500:- på Vendolin. Klart OK kvalitet på ljudkortet, och medföljande ProTools LE brukar vara en start. Tycker man inte om PT så går det med de flesta andra program också (själv kör jag helst Samplitude). Trombonisten
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.