ketri79 Postat 25 september 2013 Postat 25 september 2013 Hej! Vi är två stycken som tänkte testa att göra musik på iPad och vi vill kunna skicka projekten mellan oss. Finns det någon daw som man smidigt kan göra det med? Sen har vi några andra önskemål på funktioner: Audiobus Hantera både audio och midi i samma app Ca 24 kanaler Minst 4 kanaler samtidig inspelning Finns detta? I så fall är målet att försöka göra en hel skiva på och med iPad. 🙂
pile63 Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 Kolla upp Cubasis. Det låter som något för er. Där finns allt det du efterfrågar. Det är steinbergvs version av Cubase för just Ipad. Lite dyrt kanske men bra program då de har allt.
Erik dP Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 (redigerat) Auria saknar MIDI i dagsläget (förutom vissa midifunktioner om jag fattat rätt). I övrigt klarar den det på din lista. 24 kanalers samtidig inspelning. 48 kanalers uppspelning. 24 bitars inspelning. Automatisering. Plugins som man kan köpa, bla PSP och Fabfilter. Inbyggd MP3-konverterare. Redigerat 7 oktober 2013 av Erik dP
pile63 Postat 14 oktober 2013 Postat 14 oktober 2013 Med den nya uppdateringen har Auria nu stöd för "inter app". Så man kan använda sig av flera olika appar i Auria, som >Magellan synth exempelvis. Det har verkligen gjort ett stort lyft för Auria.
ketri79 Postat 14 oktober 2013 Trådstartare Postat 14 oktober 2013 Tack för tipsen! Jag har, sedan jag skrev första inlägget, gjort lite egna efterforskningar och det lutar nog åt att vi kommer köra på Cubasis som daw.
hegobald Postat 15 oktober 2013 Postat 15 oktober 2013 (redigerat) Hmm.. Är det inte Gargeband du ska ha? http://www.apple.com...ios/garageband/ EDIT: missade att det var viktigt med MIDI, Cubasis verkar ok fast jag inte testat den! Redigerat 15 oktober 2013 av hegobald
Erik dP Postat 15 oktober 2013 Postat 15 oktober 2013 (redigerat) Cubasis verkar ha fått 24-bitarsinspelning sedan jag tittade sist. Om man kör Cubase på datorn så verkar Cubasis lika given som tex: Garageband plus Mac-baserade Garageband (eller Logic?), eller Auria plus, som jag uppfattat det, ProTools (AAF export som jag fått för mig är Protools-format). Vad jag saknar jämfört med Auria är: Automatisering, och de-essern från Fab-filter (in-app-köp), och MP3-kodaren. Men att det finns inbyggda instrument i Cubasis är givetvis väldigt smidigt. Redigerat 15 oktober 2013 av Erik dP
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.