nixpix2 Postat 24 september 2013 Postat 24 september 2013 (redigerat) Hej! Jag byggde en studio för ett tag sedan och äntligen har jag en miljö där jag känner att jag har kontroll på akustiken. Just nu har jag lite tid över och jag skulle vilja ha mer material att mixa, för att få upp tempot i studion s a s. Kanske är ni ett band som spelat in och inte är riktigt nöjda med hur det låter. Eller kanske någon som kört fast i en mix. Jag lovar inga underverk, men jag är duktig på att mixa. För de som är intresserade, så kör jag blandad miljö dator/mixerbord/prylar. Jag gör det gratis, men har ett par önskemål: - Jag förbehåller mig rätten att tacka nej om jag känner att jag inte kan jobba med materialet. Det kan vara av olika anledningar, t ex om råmaterialet är "fubar", eller om jag känner att jag inte kan tillföra något. Det visar sig ganska snabbt. - Jag vill ha materialet nedbouncat på klassiskt vis, spår för spår, döpta till något logiskt, vart och ett lika långt som låten, helt rena utan eq, kompressorer och effekter. Gärna i wav-format, men inget måste. Om virtuella gitarrstärkare använts, kanske dubbla kopior (en med och en utan) - Jag vill ha en referens till hur ni vill att det ska låta, typ olika band eller sköna, målande beskrivningar - En mix jag gjort får inte användas i kommersiellt syfte utan att vi kommit överens först Tänkte göra som följande: 1) jag får material över nätet tillsammans med ev önskemål och referenser 2) jag går loss på materialet och skickar utkast tillbaka 3) jag får feedback och korrigerar vid behov 4) Skickar tillbaka och ev en till feedback 5) Alla är glada och nöjda, förhoppningsvis Svar i tråden eller via pm. Med vänliga hälsningar, Nicklas Redigerat 24 september 2013 av nixpix2
laban1 Postat 25 september 2013 Postat 25 september 2013 (redigerat) "- En mix jag gjort får inte användas i kommersiellt syfte utan att vi kommit överens först" Gratis? Det låter mer som provmixa - betala om du blir nöjd? Redigerat 25 september 2013 av laban1
Bloeas Postat 25 september 2013 Postat 25 september 2013 "- En mix jag gjort får inte användas i kommersiellt syfte utan att vi kommit överens först" Gratis? Det låter mer som provmixa - betala om du blir nöjd? Han menar att han inte vill stå bakom en dåligt mixad produkt.
nixpix2 Postat 25 september 2013 Trådstartare Postat 25 september 2013 Nja, det handlar snarare om att få rimlig ersättning för nedlagt arbete om, och märk väl ordvalet "om", slutresultatet skulle börja generera mer än fickpengar. Tycker inte du det är en schysst deal, laban1?
laban1 Postat 25 september 2013 Postat 25 september 2013 Nja, det handlar snarare om att få rimlig ersättning för nedlagt arbete om, och märk väl ordvalet "om", slutresultatet skulle börja generera mer än fickpengar. Tycker inte du det är en schysst deal, laban1? Det kan det säkert vara om båda är nöjda med resultatet! Jag tyckte bara att det var en kryptiskt formulerad hake som borde varit tydligare. Är väl också emot de förtäckta gratis erbjudanden man får generellt i brevlådan och per telefon. Önskar dig såklart lycka till med mixiningarna och vad du tar dig för framöver! Har övervägt att anlita mixare men just nu är det inte aktuellt för min del.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.