Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

är det någon som har koll på Yamaha DTX562K set ? ljud o spelmässigt sett . pris 12000 pistoler.

har kikat runt som fan har bara fastnat för detta låter bra i tub klippen

ser robust ut + Hihat stativ ... Eller ?

Redigerat av Kul att få va med
Annons
Postat (redigerat)

Det beror på. Jag sitter på ett Yamaha DTX900 (Yamahas hi-end) och det är det bästa köp jag gjort. Innan hade jag ett DTXExpressIV, vilket då enbart var gummiplattor. Spelmässigt har det kitet du nämner (DTX562) fördelen att ha TCS, och inte gummi. Det lär vara Yamaha's egna "Textured cellular silicone", vilket jag själv tycker är långt bättre än alla mesh heads. Gummicymbalerna känns som de gör, där är väl ingen större skillnad. Responsen kan jag inte svara på, men den bör vara lika god som vilket annat set i den prisklassen, så det är ingen ko på isen. Ljuden är en annan femma. Även om du går upp till de dyraste fanskapen är det fortfarande få, om inga, digitala kit som har inbyggda ljud värda att lyssna på. Vissa hävdar att Rolands TSD-30 är ok. Eller 2box's Drumit5. Bäst är om du skaffar trumpluggar till datorn, ifall du vill kunna spela till bra ljud (Addictive Drums, Superior Drummer etc.). Det är därför dessa pluggar har en marknad. Inte sagt att modulljuden är värdelösa - de funkar till övning och möjligen till att göra mindre rep med i bästa fall, men mycket annat än övar med dem gör jag inte.

Redigerat av JohnRick
Postat (redigerat)

Ok bra . Budget är satt på 12-13 tusen kr , finns det något bra tips på ett set då ?

Krav är att setet ska ha riktigt hihat stativ. ..

sedan dessa Ljudmoduler med 500 ljud me va faen ska jag med det till ??

det räcker med ett bra ljud.

Postat

Om du bara ska ha ett bra ljud hade jag rekommenderat ett akustiskt kit. Yamaha eller Roland är det som gäller om du ska ha digitalt. Om din budget är fast så funkar det kitet du nämnde. Kan inte svara på om hihatstativ ingår. I mitt fall gjorde det iaf det.

Postat (redigerat)

Lägenhet ! så Akustiskt går bort.

ev så skulle jag kunna tänka mig köpa ett beg 2Box set , men dessa verkar inte direkt lätta att hitta.

Sedan har jag för mig att 2box kitet hade tystare Kick i anslaget , med tanke på grannarna under.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.