Jump to content
Annons

Erfarenhet av FitzPatrick?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Vad har ni för erfarenhet av detta nollåtta företag? Jävla skit säger jag, skickade ett ilsket mail nyss. Hade jag beställt nåt från Thomann, eller från den lilla butiken Claes driver hade jag haft grejerna för länge sen. Så här skrev jag i mailet, få se om de svarar:

Jag har för skitlänge sen beställt en UA610mkll genom er o 4Sound i Gävle, betalade cash i iförväg. Jag stod bredvid o hörde Matte beställa den, fyra fanns inne, tre skulle åt annat håll, den fjärde skulle skickas direkt till Gävle o mig. Men inte ett jävla skit händer? Det här är nog sista gången jag inte beställer från Thomann, beställer man o pröjsar där får man grejerna. Beställer man o betalar nåt som ska komma genom er kan man känna sig blåst. Vad fan i helvete är det så för? Det måste vara ett helvete för såna som Matte att driva musikaffär...

FitzPatrick skyller antagligen på posten. Märkligt att posten funkar för alla andra.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har bra erfarenhet, men dom är inte riktigt en butik om man säger så (generalagent!). Dom har ett kontor i Täby med massor av "leksaker". Dom är trevliga. Då jag ringde dom så fixade dom nåt special-kundnummer för att jag skulle kunna handla direkt av dom då dom menade att det jag ville ha inte vanligtvis fanns i butik. Jag körde förskottsbetalning för att det skulle bli billigare frakt. Dom har också en hel del nedsatta varor som jag passade på att beställa.

Då varan jag köpte var defekt så gick det bra att returnera den. Men jag hade vägarna förbi så jag lämnade den på plats och fick en kråka på kvittot att jag returnerat varan. Jag antar att dom inte är så vana med privatkundsreturer då jag fick påminna dom efter semestern, och då fick jag pengarna insatta direkt.

Jag har inga problem med att handla hos dom fler gånger. Men jag handlar helst i butik.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Beställ direkt av dom (ring Fitzpatrick).

Jag köpte en annan pryl från en butik en gång och den dök inte upp på flera veckor. Jag vet inte vilka som var GA för den prylen, men butiker har ibland alldeles för dåliga lager. Så jag går gärna på generalagenterna om inte butiken har varan. ...Om jag tänker efter så har dom nästan aldrig det jag vill ha i lager i butik.

...Men Fitzpatrick känns OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill att det ska finnas kvar musikaffärer man kan gå in i här i Sverige, därför handlar jag helst i såna. Om alla tänkte annorlunda, att tex testa en stärkare i musikaffären o sen skicka efter den för en tusing billigare blev det inga musikaffärer kvar i Sverige.

Men när det är så här förbannat segt att få prylarna är det ju inte undra på att det går bra för näthandlarna.

Jag är säkert inte den enda som är besviken på ickeleveranser. Var ligger problemet egentligen? Paketen åker väl med Posten, Schenker eller DHL oavsett om det är Thomann eller FitzPatrick som skickar? 😠

Arg - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ringt 4Sound flera ggr, de letar som fan; "det har inte kommit än, andra paket från Fitzpatrick har kommit"...

Jag avskyr att ringa o sarja om sånt här. Ska ringa nu igen... 😲

Men borde inte butiken fixa det, vill dom inte ha dig som kund?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hatar sån skit. Har i princip slutat handla ifrån Sverige numera. Bara massa problem.

Ja det är för mycket o för ofta. Jag har aldrig haft problem en enda gång med Thomann. När jag klumpat mig med kreditkortat o gjort fel nån gång har grejerna anlänt ändå o jag har betalat efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ringde 4Sound tillbaks efter att ha pratat med Fitzpatrick. De jävlarna sa att den skulle skickas från USA på måndag! De måste ju ha tvärljugit när de sa att de hade den hemma när Matte beställde den för tre veckor sen, vilka jävla förbannade skithögar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Min erfarenhet av Fitzpatrick sedan 1996, är god.

En mindre grossist med bra service.

Jag har däremot känt en liten lätt försämring med service på 4Sound gällande varumärken utanför deras distribution. Efter att MUSIKBÖRSEN blev 4Sound och de blev ägda av samma koncern som Luthman, känns de som om de hellre säljer deras (Luthmans) produkter.

Men det kan ju bara vara Göteborg för jag har köpt två gitarrer via 4Sound i Gävle, bara för att de hade bättre service och tog hem den gitarren jag ville ha.

Jag håller med dig om att försöka gynna de inhemska "fysiska" butikerna, så att man faktiskt kan testa, känna på sakerna innan man köper dem.

Jag vet inte vad du har för inspelning, men tänk på att det ska ingå ett UAD-DUO kort eller Satellit i priset för UA LA610MKII, vilket inte nämns alls på 4Sounds hemsida.

Antingen kan du använda eller så säljer du för 1500:-

Jag är ganska säker (har inte ringt dem) på att MUG i Göteborg har hemma och är villiga på att skicka.

http://www.mug.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=5454

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Min erfarenhet av Fitzpatrick sedan 1996, är god.

En mindre grossist med bra service.

Jag har däremot känt en liten lätt försämring med service på 4Sound gällande varumärken utanför deras distribution. Efter att MUSIKBÖRSEN blev 4Sound och de blev ägda av samma koncern som Luthman, känns de som om de hellre säljer deras (Luthmans) produkter.

Men det kan ju bara vara Göteborg för jag har köpt två gitarrer via 4Sound i Gävle, bara för att de hade bättre service och tog hem den gitarren jag ville ha.

Jag håller med dig om att försöka gynna de inhemska "fysiska" butikerna, så att man faktiskt kan testa, känna på sakerna innan man köper dem.

Jag vet inte vad du har för inspelning, men tänk på att det ska ingå ett UAD-DUO kort eller Satellit i priset för UA LA610MKII, vilket inte nämns alls på 4Sounds hemsida.

Antingen kan du använda eller så säljer du för 1500:-

Jag är ganska säker (har inte ringt dem) på att MUG i Göteborg har hemma och är villiga på att skicka.

http://www.mug.se/in...product_id=5454

Lycka till!

Ringde Fitzpatrick i Täby... Greg Fitzpatrick hade slutat där på 80-talet...

Enligt den jag pratade med skulle en ny laddning från USA komma tidigast på fredag. Hur den som gjorde det kunde lova att skicka en för tre veckor sen kunde han inte svara på, två av de som jobbade där var lediga.

När jag tittade på Thomann såg jag just detta att man för samma pris även kan få med detta:

1 x Universal Audio UAD-2 Satellite Duo Bundlevers

http://www.thomann.de/se/universal_audio_la610_mkii_uad2_sat_duo_bdl.htm

är det ett ljudkort eller vad? Inget jag behöver, men det går ju säkert lätt att sälja om det är ett Universal Audio...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ett processorkort som du kan köra universal audio pluggar på.

Jag avråder dig att börja använda det, annars kommer du bli låst att köra deras dynga. Som dessutom är svårsålt.

Jag vet att du inte är en pluggfanatiker och då är det poänglöst att köpa det.

Dyr dålig hårdvara och bra dyra pluggar är precis vad det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

UAD-DUO är ett FX/processorkort som kör Universal Audios egna pluggar i ditt DAW system utan att belasta datorn. Idag med billiga processorer samt minneskapslar i datorerna är det inte lika självklart som när jag köpte mitt första kort 98. Men pluggarna låter ofantligt bra och har många bra emuleringar på hårdvara, typ STUDER A800 24ch bandspelare.

Med kortet/satellit medföljer några kompressorer samt Eq. Men som du säger går de att sälja och man sparar någon 1000 lapp på sin LA60MKII

Detta ingår även i paketet från MUG, som de har för 13300:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nilsson kan inte trycka in kortet i sin porta. 😉

Om han tar fram ilskan och tänker på Fitzpatrik så ska man aldrig säga aldrig. 😆 Nä fy fan för sånt här och dröjsmål och lögner. Man blir så jävla förbannad på sånt. Det visar att de inte har några höga tankar om kunder. Har slutat handla i svenska butiker förutom plektrum och strängar ibland om jag är helt utan och behöver. Men det är bara i nödfall jag köper strängar i butik. Dyrt är det också i jämförelse. Skulle inte göra mig något om de allra flesta gick omkull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det där är ett processorkort som du kan köra universal audio pluggar på.

Jag avråder dig att börja använda det, annars kommer du bli låst att köra deras dynga. Som dessutom är svårsålt.

Jag vet att du inte är en pluggfanatiker och då är det poänglöst att köpa det.

Dyr dålig hårdvara och bra dyra pluggar är precis vad det är.

Nä det finns ingen anledning att göda ockrarna UAD. Deras pluggar var bättre än de allra flesta förut men inte idag och hosta upp flera tusen för en dongel för att kunna köra tillräckligt med pluggar för en hel mix? Aldrig

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en CME UF-8:a (antagligen ett av de första exen) för en massa år sen på Freddans Musik, via Fitzpatrick naturligtvis. Fel på pitch bend-hjulet, eller snarare mjukvaran, då tonerna inte ställde sig på normal pitch när hjulet var i "noll-läge". Ringer Fitzpatricks support, eftersom det var enklare än att gå via kompisarna på Freddans, snackade med en kille på "supporten" och fick ett trevligt bemötande och ett snabbt svar om att det var fel på nån modul i keyboarden som var enkel att byta, och som han skulle skicka (gratis) efter att ha fått min adress.

Har inte sett till nån "modul" ännu ( och det var väl sju-åtta år sen). Kundservice, ett skämt.

Jobbar själv inom service-branschen och försöker alltid att göra mitt yttersta för att kunden ska vara nöjd. Lovar du något, ska du f-n hålla det!!

Och andra sidan är det dags att kassera CME:n nu och köpa nytt.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Om priset för en UA 610 med eller utan kortet är det samma borde jag väl få med ett sånt.

O vaddå, är en UA LA-610mkll en dålig hårdvaruburk? Det tror jag inte...

Mycke skit nu.... Men nu ska jag åka o repa inför en konsert med bara mina låtar 12te okt. Både jag o medmusikerna är peppade som f-n.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bummer på kanalstripen där, Nilsson 🙁 Segt när det fuckar ur och jag förstår din ilska.

Har bara varit i kontakt med Fitzpatrick två gånger (och det var länge sedan). Hade dels lite frågor ang rackchassi till min stationära Racktone-dator samt ett boost-kit. Fick ett snabbt (mail)svar (och även över telefon) från deras kundsupport och upplevde dem som tillmötesgående, hjälpsamma och trevliga 🙂 Nu vart det aldrig av att jag fixade det där rackchassit och boost-kitet men men...

Ånyo, det här var ju några år sedan och det är ju fullt möjligt att deras support har chanserat men fick jag bra hjälp av dem 😑

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

O vaddå, är en UA LA-610mkll en dålig hårdvaruburk? Det tror jag inte...

Nä den är säkert kanon. Det var själva UAD kortet jag och KWS gnällde om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...