Gäst Postat 18 september 2013 Postat 18 september 2013 En kort presentation: Jag är 25 och har varit i musikbranschen i fem år som turnerande musiker, både med artister och andra band. Jag har även skrivit och släppt lite musik själv men tyvärr inte haft något break värt att nämna. Nu har jag vid sidan av mina vanliga musikaliska uppdrag ingått i en trio, och vi är på jakt efter låtar för att så småningom släppa en singel. Vi är för tillfället endast tre personer som är ute och lirar covers med en bra manlig sångare med rockig röst men som har större ambitioner än att lira covers på lite sikt. Vi har ett projektnamn som vid detta stadiet, då vi inte är ett fullt band, kommer spegla sångaren och inte hela gruppen vid ett eventuellt låtsläpp tills vi känner att vi fått helt ordning på saker och ting gällande eget material. Vi har en bra fanbase på vår hemmaplan och en bra spelplan hela hösten, vilket resulterar i att låten även kommer att framföras väldigt mycket live. Jag själv har möjlighet och kunskap att spela in och producera, men ser gärna att någon utifrån bidrar med låtmaterial. Vi tar gärna emot förslag, allt kring pop/rock/house/rap, ex låtar liknande Norlie & KKVs eller Stiftelsens musik för att dra någon form av parallell. Kommersiell musik. En hit. Skicka gärna till jacobssonrobin@hotmail.com så kan vi fortsätta diskussionen där! Mvh. Robin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.