Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte Logic för ett år sedan och undrar om jag kan ladda ner det till min son? Det finns inte kvar eftersom det har kommit ny version. Kan man uppgradera till den när man har köpt en tidigare version?

Annons
Postat

Logic X är en fullversion, om man nu skall kalla det så. Priset är detsamma oavsett om du har en tidigare variant eller köper Logic för första gången.

Postat

Det är nog tyvärr det troligaste, om du nu inte har någon backup på 9:an.

Kanske det går att lösa med Apple om du kan uppvisa kvitto.

Postat

Ah, sorry. Jag förstod som om du hade Logic Studio 9?

Du har alltså köpt 9an, Logic Pro på app store?

Nu blir det snillen spekulerar:

Då borde du kunna ladda ner det igen. Gå in på fliken"köp" i app store så ska du kunna se dina köp där. Bla. Logic Pro 9.

Vad jag tror du måste göra, är att skapa ett konto på din sons dator med ditt apple-id. Annars så kommer det att inte kunna gå att installera.

Alternativt så kommer hans dator begära ditt apple-id och lösen.

Kolla det först innan du köper Logic Pro X. Det KAN ju fungera.

FÖ så var det en bra fråga. Men jag tror det ska funka! 🙂

Postat

Jag får alltså köpa Logic en gång till och ladda ner till sonen också.

Om du vill att sonen ska stå som ägare av programmet (apple id) så bör du nog köpa ett nytt. Annars kan du ladda ner det på hans dator utan kostnad förutsatt du använder ditt eget apple id.

Sedan måste jag rekommendera nya Logic Pro X. Köp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.