Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sångare se hit!

Drömmer du om att stå framför publik, åka turnebuss, kunna leva på musiken och ha riktigt roligt?

Hej!

Vi är ett band på 4 som vill utöka och bli 5. Det vi söker är en manlig sångare som kan ta för sig på scen och är utåtriktad. Du ska vara mellan 18-30 år och inte ha några problem med att vara borta och turnera. Om du spelar lite gitarr är det ett plus.

Om oss:

Vi heter Glennartz och har hållit på i över 6 år och utgår från Kungsbacka.

Vi är ett modernt band som spelar på ställen allt ifrån danser, nattklubbar till afterski.

Vårt mål är att under 2015 bli ett av Sveriges största livepopband.

Så låt er inte luras av namnet då vi inte är ett traditionellt dansband utan är ett modernt live/coverband som har visioner att spela egen musik.

Vi har även medverkat i SVT vid flera tillfällen.

Vår repertoar är något varierande. Den sträcker sig från 50-tals rock till dagens house musik.

Just nu är Glennartz ett deltidsband som gör ca 70 spelningar om året, men vårt mål har hela tiden varit att vi ska leva på musiken helt och hållet och spelplanen utökas varje år.

Vår sättning är gitarr, bas, trummor och keyboard och tre av fyra körar och sjunger.

Vi reser runt med egen turnébuss och har ett professionellt ljud och ljus.

Låter detta intressant? Hör av dig till
skicka med bild på dig själv, din ålder, namn, mail och gärna mobilnr samt ett ljudklipp.
  • 2 månader senare...
Annons
cluelesslyblue (oregistrerad)
Postat

Inte för att vara den som är den men inser ni att ni kanske går miste om en fantastisk sångröst genom att utesluta 50% av befolkningens stämband?

Värt att tänka på 😉

Postat

Inte för att vara den som är den men inser ni att ni kanske går miste om en fantastisk sångröst genom att utesluta 50% av befolkningens stämband?

Värt att tänka på 😉

tänkte du på åldern 18-30?
Postat

tänkte du på åldern 18-30?

Nej jag tänkte mer på att det måste vara en man som söker, men visst åldern 18-30 också för den delen!

Vill som sagt inte komma och kaxa, bara sätta igång en tanke.. med tanke på att du trodde att jag menade åldern och inte könet kanske det inte var så dumt av mig att kommentera heller 🙂

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Värt att tänka på 😉

Och om dem vill ha en kille, vad är är problemet? Alla vill inte ha en tjej som frontar. Märkligt inlägg. Oavsett så antar jag att ni ofta får frågan om ni är ett dansband med det namnet?

Postat

Och om dem vill ha en kille, vad är är problemet? Alla vill inte ha en tjej som frontar. Märkligt inlägg. Oavsett så antar jag att ni ofta får frågan om ni är ett dansband med det namnet?

Anledningen till att jag kommenterar är för att jag vet att det finns hur många bra tjejer där ute som helst och bara för att man är ute efter en sak (i detta fallet en man) betyder det inte att något annat kan vara minst lika bra.

Jag vet inte om jag tycker att det är så märkligt egentligen..

Sen säger jag ju inte att de ska ändra på vad de söker efter heller.. jag visar bara hur jag tycker och hur man kan se på saken, ser egentligen inget problem utan mer möjligheter.

Postat

Om en tjej skulle fronta skulle dom behöva byta namn till:

Gunnertz

Gretaz

Gunz and Råssez

Nej men seriöst:

Jag antar att de har en repertoar som där en kille sjungit tidigare.

Om man kan spela denna i sömnen vill man inte gärna byta tonart eller hur,

som det säkert blir tal om, om de skulle byta till tjej.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

jag visar bara hur jag tycker och hur man kan se på saken

Ja men det är ingen tråd där bandet frågar vad vi tycker om den saken.

Postat

Ja men det är ingen tråd där bandet frågar vad vi tycker om den saken.

Men herregud nu får du väl ge dig... snacka om att störa sig på onödiga saker. Jag skrev den kommentaren och sen bläddrade jag vidare utan att tänka mer på det, jag vill inte skapa någon slags debatt av detta. Tycker inte att det är en sån himla big deal. Förlåt om jag gjorde dig upprörd när jag vänligt uttryckte en åsikt och gav ett tips. kommer verkligen inte att hända igen!

Postat

Eftersom du måste ha förklaringar på allt som ofta finns mellan raderna så blir det svårt att skilja ironi från icke ironi (:

förstår inte vad du menar

Postat

jag vill inte skapa någon slags debatt av detta.

men det gjorde du

och det var väl bra?

frågan kan från din synvinkel vara berättigad att ställa likväl som skälet till varför dom väljer dom urskiljningar dom gör

ingen av er dör av lite ifrågasättande av vare sig det ena eller det andra

Postat

men det gjorde du

och det var väl bra?

frågan kan från din synvinkel vara berättigad att ställa likväl som skälet till varför dom väljer dom urskiljningar dom gör

ingen av er dör av lite ifrågasättande av vare sig det ena eller det andra

True that! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.