Jump to content
Annons

Söker hårdvarusampler, hjälp!

Recommended Posts

percfiesta (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag letar efter en hårdvarulåda som kan spela upp samplingar när jag ber den göra det via midi.

Jag vill inte ha några knappar på den eller liknande, det ultimata vore en så liten pryl som möjligt med midi in och stereo ut.

Jag vill INTE ha min fina dator på scenen.

Finns denna produkt?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

En receptor/musebox kanske?

d-b (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nån MPC-variant, kanske?

http://www.4sound.se...20&artno=179401

Till exempel.

Edit: Fast läser jag ordentligt så ser jag ju att du inte vill ha knappar o grejer, så det förslaget föll nog bort 🙂

Redigerat av d-b
Postat

Museboxen var lite mer än jag var ute efter och den verkar ha fått en del dåliga recensioner.

Jag hittade Akai - MPX 8, den verkade perfekt tills jag upptäckte att den bara kan ta ström genom usb samt har samma interface som "Alesis Samplepad" vilket är den värsta skiten jag någonsin köpt. Det skadar absolut inte att den hade knappar pga att den var så liten. Alltså, skulle vilja se mer recensioner innan jag våga köpa den.

s3000 vore ju perfekt, dock så är den ju klumpig att släpa på. Jag har inte jättemycket andra grejer som skulle passa att trycka in i ett rackcase så jag vill hellre hitta något kompakt.

Postat

Den drar för mycket åt DJ-hållet. Jag är en percussionist som vill använda detta som ett instrument och inte för att driva en nattklubb själv. Det är i huvudsak långa ljud jag vill trigga och inte massa mjukvarutrummor.

MPX-8 gick tydligen att driva med ström genom en adapter ändå. Tyvärr verkar den inte kunna skicka midi cc med knapparna vilket hade varit bra. Om jag bara kan få bevisat för mig att den inte är lika seg som Alesis-skiten jag hade förut så skulle det nog bli en sån.

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har fått ett erbjudande på en s2000. Är den nåt att hänga i julgranen?

VHS (oregistrerad)
Postat

Dom är rätt stora de med. MicroSampler kanske? 🙂

Postat (redigerat)

Jag har fått ett erbjudande på en s2000. Är den nåt att hänga i julgranen?

Ptja, S1000/2000/3000XL är väl en generation för gammal i min smak. S5000/6000 kör med vanliga wav-filer och det är inte lika besvärligt att joxa med.

Om du inte vill ha en fin dator på scen, hade jag hellre valt en ful dator än en S2000.

Det är i huvudsak långa ljud jag vill trigga och inte massa mjukvarutrummor.
Då säger jag en iPad med en midiklaviatur. Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.