SamuelKarlsson Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 (redigerat) Tjena alla musiker och ljudteknofiler! Jag försöker spela bas direkt genom ljudkortet in i Cubase, men får ett mycket ofredande distljud. Jag kör en Ibanez SDGR bas in i ett Focusrite Saffire PRO 24 ljudkort. Jag har en kraftfull dator och spelar in med 96 khz och 32-bit, ASIO buffer size 64. Jag har provat sänka sample rate och ändra med rattarna på basen, sänka gain, ingenting hjälper. Det är inga spikes eller någonting i inspelningen. https://soundcloud.com/samuel_karlsson/unwanted-bass-distortion Vad kan detta ljud bero på, tror ni? Redigerat 14 september 2013 av SamuelKarlsson
drloop (oregistrerad) Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Första jag skulle kolla är batterierna i basen. Låter som dom är dåliga. För det är väl aktiva mickar?
SamuelKarlsson Postat 14 september 2013 Trådstartare Postat 14 september 2013 Första jag skulle kolla är batterierna i basen. Låter som dom är dåliga. För det är väl aktiva mickar? Tack så mycket, det var batteriet som behövde bytas!
Henric Svensson Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 (redigerat) Ha,ha :-) Gjorde samma miss för ett tag sedan, höll på med att spela in ett bastrack, glömde sladden i över natten, och när jag skulle fortsätta kom det precis som du skriver en massa oönskade ljud, t o m radio i högtalarna! Fick damp innan jag fattade vad det var! :-) Redigerat 14 september 2013 av Henric Svensson
drloop (oregistrerad) Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Tack så mycket, det var batteriet som behövde bytas! Hehe, jag är grym 😉 Skönt att det var så enkelt.
CHAE Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 @SamuelKarlsson; redigera gärna rubben med ett [LÖST] också 🙂 Vänligen, CHAE
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.