Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Ställer mig tveksam till att det går att lära sig att skriva låtar? Låtarna måste komma från ingenstans, inte ur färdiga malla i böcker eller dataprogram. Så jag kommer inte att söka den utbildningen.

Bäst låtar skrifvas i hemsk ångest, gjerna efter en månads hårt supande i samband med sklismässor osv.

Postat

Ställer mig tveksam till att det går att lära sig att skriva låtar? Låtarna måste komma från ingenstans, inte ur färdiga malla i böcker eller dataprogram. Så jag kommer inte att söka den utbildningen.

Bäst låtar skrifvas i hemsk ångest, gjerna efter en månads hårt supande i samband med sklismässor osv.

Det beror sig väl på hur utbildningen är upplagd? För mig låter det där som samma resonemang som att man skulle vara en mindre begåvad och mer begränsad musiker bara för att man råkar kunna musikteori och noter.

Postat

Det beror sig väl på hur utbildningen är upplagd? För mig låter det där som samma resonemang som att man skulle vara en mindre begåvad och mer begränsad musiker bara för att man råkar kunna musikteori och noter.

Det har du säkert rätt i. Samtidigt är det ju så att många av världens skickligaste musiker/låtskrivare inte vet ett skit om teori, knappt vad de enklaste gitarrackorden heter.

Postat

Det har du säkert rätt i. Samtidigt är det ju så att många av världens skickligaste musiker/låtskrivare inte vet ett skit om teori, knappt vad de enklaste gitarrackorden heter.

Absolut, i musikbranschen (jämfört med t ex idrotten...) kan man ju i många fall komma långt på enbart talang 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.