Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

De önskar jag med man kunde, men vad jag vet så går inte det än. (Säger dock inte att det ÄR så*)

Däremot vet jag att du kan spara som MIDI och importera till ett annat projekt =)

Redigerat av AnuBiz
Postat (redigerat)

Få se nu det brukar jag göra se bara till att pattern dioden lyser Ctrl + alt + s

stäng ner FL Studio öppna ett nytt Projekt Markera Pattern Ctrl+ alt + v

Med midi funkar det .

Redigerat av Kul att få va med
  • 5 veckor senare...
Postat

Få se nu det brukar jag göra se bara till att pattern dioden lyser Ctrl + alt + s

stäng ner FL Studio öppna ett nytt Projekt Markera Pattern Ctrl+ alt + v

Med midi funkar det .

Jag testade detta, vad menar du? För mig fungerar det inte, var tveksam redan innan men testa gör man ju. Jag vet om ctrl s och ctrl v men inte att man kan ha alt med. Det var nytt för mig. Hände inget särskilt.
Postat

Förstår inte riktigt, kopiera patterns har jag kunnat göra hur länge som helst :-)

Ctrl + c och ctrl + v är det jag brukar använda. Bara man markerar det instrument man vill kopiera från (trycker på den lilla lampan som kan lysa grönt), öppnar ett annat projekt (utan att starta om programmet), och sen klistrar in till det instrument man önskar. Man kan också högerklicka, gå in under "Edit" och där välja copy, paste o.s.v. Detta har jag kunnat göra sen de tidigare versionerna av FL Studio, som då kallades Fruity Loops.

• 4 veckor senare...
ronnyrydgren (oregistrerad)
Postat

vet inte hur du kopierar hela pattern till annat project. däremot kan du kopiera en melodi i pianoroll. tryck längst upp i vänstra hörnet. Välj File -> save score as. Sen öppna din vst plugg i pianoroll. samma sätt fast välj open score.. där väljer du melodin du gjort. ett sätt som funkar iaf

Postat

vet inte hur du kopierar hela pattern till annat project. däremot kan du kopiera en melodi i pianoroll. tryck längst upp i vänstra hörnet. Välj File -> save score as. Sen öppna din vst plugg i pianoroll. samma sätt fast välj open score.. där väljer du melodin du gjort. ett sätt som funkar iaf

Eller så gör man som jag skrev, använd copy och paste. Inget är sätten är ju fel egentligen, men copy och paste är nog det smidigaste i alla fall Detta fungerar både i den vanliga pattern (där man klickar på "knappar") och en piano roll. Man behöver inte gå in i piano roll heller om det är där i man gjort sin slinga, det räcker med att högerklicka på det instrument man vill kopiera och att sen i en undermeny (som jag i skrivande stund inte kommer på vad den heter) väljer vad man vill göra, t.ex copy. Helt onödigt att spara ner det som en fil, om man inte vill kunna importera samma slinga i framtiden då i andra projekt.

Copy och paste, då sparas det i minnet, precis som när man kopierar text eller länkar i Windows. Det har i alla fall alltid fungerat för mig sen de tidigaste versionerna av FL.

ronnyrydgren (oregistrerad)
Postat

Klasvonklas. Beror på vad man vill. Du har helt klart rätt. Däremot tänkte jag bidra till andra sätt, där möjligheten att spara sina scores 🙂 Enklare? Beror på syfte. bara använda engång eller spara som du sa för framtida användingar 🙂 Själv tycker jag att en bra score alltid är värd att spara 🙂 never know when it will be useful 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.