Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Såhär är det: I våra band har vi en som spelar akustiskt gitarr (i brist på instrument , jag har en mikrofon jag tänkte man kunde använda så att han hörs bättre. Men jag har ingen förstärkare eller så över. Så jag undrar om det går att dra den genom en annan förstärkare eller genom elpianot samtidigt som de används? Alltså att hans mick är kopplad genom min gitarrförstärkare samtidigt som jag använder den, eller i elpianot? Eller är det så att man måste köpa en annan förstärkare och dra den genom?

Annons
Postat

brukar vara svårt att få ett OK ljud om man inte har riktiga grejer. kanske värt att köpa en elgitarr med stärkare(brukar finnas för en tusenlapp på blocket)

Postat

Det funkar normalt inte att koppla in en mick i en instrumentförstärkare, eftersom de inte har mikrofoningångar - utan då krävs det en micpreamp eller mixer att koppla in micken i och från den kopplar man då in i en ingång på stärkaren.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.